BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

Atg

Av Marlene Hedberg - 7 mars 2012 09:12

 Jag pratade med Sara imorse och hon trodde på en rotinfektion då behövde han röngas så då var det ingen mening att hon kom till mig för att kolla det...eftersom han betedde sig som han gjorde vid ridning och inte gjort det förrut och just för det är smärta när han frustar och skrapar i boxgolvet och att han flemar,,,  han kan få upp var i munnen så därför flemar han...men jag känner ingen lukt ur hans mun?

 

Nu blir det Atg Onsdag den 14/3 först, för Ragnhild jobbar inte förrän då:-(( Sara rekomenderade henne av veterinärerna som finns, de hade visst samma utbildning :-) så hoppas han klarar sig tills dess...

Han skulle inte ridas med bett eller inte alls...det var upp till mig men longering var ju ett bra alternativ tyckte dom:-) Så vi 14.00 på dagen ska vi vara där:- så då har jag hela morgon på mig men jag har ju en vecka nu på mig att träna att åka lite:-)..får nog ta bort brodden också elelr ha bara på trakterna kvar i värsta fall så plockar jag med mig Jasper till Umeå:-)sen skulle jag få nån gel som jag smörjer på i munnen innan avfärd till Umeå som skulle lugna han vid lastningen och även att smärtan försvinner:-) så det kan ju hjälpa på lastningen lite.

 

 
 
sofie

sofie

7 mars 2012 10:02

Ragnhild är jättebra!! Jag följde med Sandra i mitt stall dit med hennes häst som också har problem med sina tänder. Hon är jätte lugn och fin och duktig :) Jag är ledig den 14/3 om du vill ha sällskap på atg :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

7 mars 2012 13:34

Va skönt att höra för jag har aldrig haft henne utan jag har haft Maria:-) Magnus kommer förmodligen att följa med för jag behöver hjälp vid lastningen:-)Tack för erbjudan av sällskapet:-)

 
sofie

sofie

7 mars 2012 10:07

Jag känner det blev många inlägga hos dig nu, haha! :) Ja men det var så skönt att rida en utbildad häst, det är synd att inte alla hästar på SURF är som henne. Vissa är riktigt dåliga rent ut sagt med ingen utbildning alls..

Synd du har fullt i stallet annars hade du kunnat köpa en äldre häst att rida på :) Men behöver få känna känslan som man vill sin unghäst ska komma till :) Men man märker hur lätt man blir van med saker, jag tror den hästen jag red på SURF aldrig fått så mycket beröm och ledande tygeltag förut, haha! :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

7 mars 2012 13:32

Ja vem vet det kanske blir en häst till när båda barna går i skolan:-) då har jag lite mera tid:-)

 
sofie

sofie

7 mars 2012 13:42

Okej, ja bara du säger till ändå om du vill ha en extra hand :)

Ja precis, man ska aldrig säga aldrig :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

7 mars 2012 15:21

Tack! kan vara bra att veta:-)

 
sofie

sofie

7 mars 2012 16:43

Ja, bara du hör av dig!

http://s0fiie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards