BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Massage

Av Marlene Hedberg - 19 maj 2012 22:55

Mirco fick massage ikväll och han tyckte det var skönt till slut...han spände sig till en början och var alldeles stenhård i hals och nacke! men till slut så gäspa han och tyckte det var rätt skönt att Hanna höll på så rygg, hals, bog och nacke fick sig en omgång idag så han fick vila från ridning ikväll och imorgon blir det vila också. så jag har smörjt upp sadlar och träns mm så nu är det rent och frächt:-)

snart är det inte så länge tills det blir utegång för hästarna :-) och Solo ska stå hos oss en stund i sommar och det ska bli spännade:-)  

 

 
 
sofie

sofie

20 maj 2012 18:45

Emilia filmade mig igår när jag red. Så här håller han på i galoppen, detta är första och andra galoppen jag tog:http://www.youtube.com/watch?v=Wd7h4BGaA4c&feature=youtu.be

Detta är sista galoppen jag tog:http://www.youtube.com/watch?v=xfbSBBRI9J0&feature=youtu.be

Han håller nu mera bara på så där från början. Men vad beror det på? Kan det bara vara glädje, eller? Många gånger lyfter han ju som bara rumpan, ibland kommer en bakutspark.

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

20 maj 2012 20:08

Ja han ser som ut att ha kul allafall:-) jag tror att det kan grunda sig i att han har fått springa fort på bana och när du fattar galopp så vill han så mycket och har en sån energi så då kommer de där sprången.
Sen kommer det där att försvinna tror jag när han får mera rutin på "dressyr" galoppen:-) att han får jobba i mera arbetsgalopp än snabb galopp, han har som kopplat sin galopp till att det ska gå snabbt!! för det var så han fick lära sig...för du har väl uteslutit att han är sjuk eller så?

 
sofie

sofie

20 maj 2012 20:17

Ja! Jag hoppas det bara är glädje :) Ja sjuk tror jag inte, han har ingen feber eller så. Sadel och ryggen är ju kollad igen för 2 veckor sedan så det ska inte vara något sånt!

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

20 maj 2012 20:31

jag mena om han skulle ha nå ryggproblem:-)men det borde massören ha annat..jag tror att han lär sig till slut och då kommer han sluta med det där skuttandet:-)

 
sofie

sofie

20 maj 2012 21:02

Ja det skulle hon ha känt. Är ju bara 2 veckor sedan hon var ut och han har hållt på så där över 2 månader.. Men hoppas det ger med sigt, det blir lite bättre varje gång iaf :)

http://s0fiie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards