BLOGGEN

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Marlene Hedberg - 9 mars 2012 10:37

Vissa saker slutar man aldrig att förvåna sig över ...en ny dag och inget nytt har hänt:-) Har ringt och fixat så jag kan hämta hö om en månad:-) så det var ju skönt att det tajmade bra. i år har det varit lätt att få tag på hö. Hämtade ett stort lass i höstas och det räcker tills jag hämtar nästa gång och då kommer jag att klara mig till första skörden:-)) känns bra att det är löst.

Jag har börjat ge MIrco Krafft grov90 för att han äter havren så dåligt nu när han har tjall med tänderna så jag håller på smyga in det lite försiktigt...så ger jag han mindre havre i stället:-) Jag vill inte att han ska tappa nå muskler och jag rider han misnst 5 dagar i veckan och det kommer att bli mer och längre pass framöver så vi måste hålla formen:-))

Få se vad de säger på Atg för de säger alltid att han är tjock för de är väl mest vad smala travare som kommer in!!:-) sist jag var där så trodde de att han var 4 år men jag sa att han var då lite över 2 år och då sa de att han var tjock!! visst han har varit lite rund nu under vintern men lite hull gör inget när det är kallt ute och det är ju inte konstigt heller när de äter fritt i hagen...det jag är mest förundran över är att Lilla Jasper inte är tjock!! när han äter ur balen i hagen...bra tänder och inge mask hade han i höstas heller så det är ju bra men det är snart dax för träck provstagning:-) ska bli spännande och se om Mirco har så där mycket mask som han hade förra våren...jag tror inte det allafall för ingen hosta och det är samma hästar som gått tillsammans, det ska väl va Zoogo då som gått med Fame nu sen i höstas? Det visar sig:-)

Förövrigt så känns min förskylning bättre i dag än igår...det känns bra!  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards