BLOGGEN

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Marlene Hedberg - 4 mars 2012 14:22

Idag så blev det ett pass på dressyrplan   han var lite skvättig idag ..okoncentrerad och focuserad på andra saker än mig..så jag gjorde han lite uppmärksam på att jag satt i sadeln med att gunga lite åt sidorna några gånger så då skärpte han sig:-) sen körde vi övergångar idag men vi hoppade över galoppen på ridplan för den ser ut som en isbana...

Efter dressyren så klädde vi om till transportskydd och svetttäcke och gick iväg för att träna lasta, det gick mycket bättre idag. Han gick igenom med mellan väggen fast där bak och lugnt och fint igenom, så nu måste han lära sig att stanna där inne så det gick så där för han vill som gå....

Jag fällde upp rampen där fram och öppnade dörren istället, han gick in och jag backade ut han och då fick jag verkligen trycka ut han bak för nu har han vant sig vid att gå ut fram :-)) rolig kille! men det går framåt, nu behöver jag nån som kan hjälpa mig att lägga handen på han där bak utan att han ska kasta sig ut, så jag får gulla med min man  

och se om han kan hjälpa till, sen ska jag låna Zoogo av Jessica så han ska stå där inne som trygghet för han kan stå där inne hur snällt som  helst:-)  


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards