BLOGGEN

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Marlene Hedberg - 23 mars 2012 20:17

Idag så var det longering på schemat och det blev blött och geggigt på utrustning och häst:-)) nu är nästan hela ridspåret framme!! känns bra så man kan börja hoppa lite mer för där är vi efter känns det som...bomsäker är han men när dom hamnar en bit upp i luften så är han inte lika säker:-) han hoppar men han har för lite rutin än.  

Av Marlene Hedberg - 23 mars 2012 10:01

Ja gårdagens lektioner gick bra :-) första gruppen fick ha teori för vi var en häst kort..visitering lite anatomi blev det och sen gick vi igenom hur man lindar olika bandage, knä, stallbandage och ridbandage. Visade lite olika material av lindor och paddar:-)

Andra gruppen så fick jag 2 st bonus ryttare med och det är roligt att det är fler som vill rida och jag hade bortfall i andra gruppen så då hoppade 2 privat ryttare in så det var jättekul!! och de var jätteduktiga både hästarna och ryttare fast" ett par var lat"psss..psss..det blev lite övergångar halvhalter och bom arbete som jag lagt på ca 3.30 så då kan man skritta 3 steg och trava 2 steg och köra även 1 galoppsprång på samma avstånd, väldigt användbart:-) sen höjde jag upp med sockerbitar så de fick lyfta lite på hovarna efter ett tag så puttade jag ihop avståndet till 1.20 och de fick rulla på över det med kombination av galoppvolt efter serien i arbetsgalopp och ut på långsidan fick de korta galoppen...jobbigt!! men de var som sagt duktiga:-)) Allihopa:-)  


Sen har vi den lilla söta Jasper, en tuff liten rackare:-))      

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards