BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Kan inte göra nått...

Av Marlene Hedberg - 9 november 2011 17:34

Man känner sig ganska maktlös när ett djur är sjukt..._(( jag vill inte att mina djur ska lida :-( gör alltid mitt bästa och sen överlåter jag det jag inte kan till de som är proffs på det som bla veterinärer... och då tänker jag handlöst på människor som inte tar hand om sina hundar och hästar och även andra tamdjur som är så beroende av vi människor...vi som matar dem och vattnar och ser till att de har ett bra djurliv!  och sen hur svårt det är att anmäla dem som misssköter dessa djur...jag vet om folk här i Åsele som slår sina hundar och rent misshandlar dem psykiskt och fysiskt!! och när man vänder sig till polisen så kan de inte göra så mycket:-((  ...tragiskt!!! de måste ha bevis?? och hur får man sånna bevis?? Nä man ska gå och plocka av dem djuren bara och omplacera dem tills utredning är gjord precis som det är med barn som far illa!! Sen ska de ej få ha nån djur!!! när är hunden besvärlig så skjuter man den och skaffar en ny hundvalp!! som om den skulle bli bättre???knappast utan det är förar/ägarfel...om en hundförare/ägare har problem i att en hund ej vill va ensam eller tuggar på saker så anser jag det är människansfel eller nafsar på folk...då spelar det ingen roll hur många hundar man byter ut då inte människan är villig att lära sig nya metoder och träna hunden på ett annat sätt än "sitt" sätt som man alltid gjort men alla metoder funkar inte på alla hundar !! Jag har två hundar varav en är omplacering och hon hade det inte så kul hos sin förra ägare och det har jag fått jobba med som en gnu!! och hon är 1000 gånger bättre idag än för 3 år sedan men man tänker så här ...om jag har haft henne från valp så har hon inte varit otrygg med att bli lämnad i bilen mm....och som sagt jag har 2 schäfrar som är helt olika och måste tränas olika sätt så det är till att ha vidvinkelsyn och kanske tänka till mer än en gång när man ska lösa saker:-)) Oj vad det bar i väg i text men jag känner att jag blir så upprörd när jag ser folk handha en del hundar blä.....Ursch!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards