BLOGGEN

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Marlene Hedberg - 19 oktober 2011 22:38

Han har gått framåt i sin utbildning och lärt sig när han kan va trygg med matte på ryggen...inne i spåret tycker han inte det är så kul men han gör sitt bästa ...jag tror att det har att göra med att ridspåret är så geggigt och halt och han går och spänner sig så vi rider korta men effektiva pass på ridplan sen rider vi ut...för att han ska tycka det är så kul som möjligt!! Man kan lära hästarna lika mycket i skogen så jag ser det som ingen nackdel, men jag får ta tag i träningen mer i vinter när jag har ett bra spår och att jag kan åka in på klubben:-) Vi tog våran första galopp häromdagen och det kändes jättekul !! pigg och fram men ändå lugn:-)

Har börjat å tömköra han minst 2 ggr i veckan och det gör jag även innan jag rider, jag trär tömmarna genom stigbyglarna när de är nerdragna och kör igenom framåt, halt och backa och det går bättre och bättre:-)) i traven så har han inge problem att samla sig utan det som han har svårt för är att sträcka ut halsen framåt neråt och tänja lite på överlinjen ...jag vill ej ha en häst som går och ser snygg ut:-( utan han ska fram!! fram fram...jobba fram till handen..det kommer det är jag övertygad om . Man får skynda långsamt och ge han lite tid och vila alla intryck:-) helst vill man ju rida varje dag men det får vi vänta med ett tag till.

       

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards