BLOGGEN

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Marlene Hedberg - 14 oktober 2011 20:01

Trotts förskylningen så var jag lite nyfiken på att åka och lyssna och se när Jessica S red för Lena Unneby, det var intressant :-)) jag red för henne när jag hade Mizindra och jag tycker att hon har blivit mer ödmjuk till sitt sätt att hålla lektion...det var ju ändå typ 15 år sedan kom vi fram till .

Jessica fick till ridningen rätt bra, han gick fint och mer mjuk i sidan så en VÄNSTER GALOPP blev det!! Jessicas min den var betalbar när Lena sa ja!! vänster galopp...:-)

Så en igenomriden Hälge så är galoppen inget problem:-)) Bra Jessica 

    

Av Marlene Hedberg - 14 oktober 2011 11:36

Eller vad tycker ni..drängen min:-)

 

Av Marlene Hedberg - 14 oktober 2011 11:15

De fick nå tok bus attack i morse när det var kyligare ute...:-)

 

Dessa två de gillar verkligen varandra :-) Jag hade oturen att få skabb på dem, Roy han höll ju på ta en räv på gården och den hade skabb,  så jag var tvungen och invänta en symtom innan jag fick behandla dem. Nu har de fått sin andra behandling i nacken lägger man som en sträng av ett medel som heter Stronghold, 2ggr ska de ha med 2veckors mellanrum. Så nu ska det vara borta !!:-)) Det är första gången jag får skabb på hundarna på dessa 10 år jag bott här...helt otroligt igentligen då det är rätt mycket räv här.

      Tänk att det har blivit en sån förändring på denna hund sen hon varit här i 3 år nu, tänk vad bra mat och motion/aktivering och mycket kärlek och konsikvensitet kan göra på en hund. Nu när vi köpt en ny bur till bilen så är hon helt tyst i bilen också hon ser väl att det är ingen mening att försöka bryta sig ut!! den är stensäker!!   En MIM Variocage bur, en stabil och krocksäker bur:-))  

     

Av Marlene Hedberg - 14 oktober 2011 10:54

Vi hade 7.8 minus i morse så då åkte täckena på på hästarna...Mirco har börjat få lite päls nu men Zoogo han har ingen vinterpäls!!

  Zoogo han tror att han ska vara hingst:-))

   Fame hon vill ju !! men det händer inte så mycket 

  Jasper han fick vara utan täcke för han har så mycket päls han och han gillar inte täckena..han rullar och rullar när han får på sig dem, shettisar behöver igentligen inga täcken de är ju framavlade på stäppen och de ska klara rätt ruggiga väder.

  Mirco han fick på sig sitt nya täcke men jag är lite besviken på det för det är trångt fram vid bringan...skulle kanske tagit 155 i storlek istället så det blivit lite vidare framtill, han får lite bogskav av det och det har inte hänt förrut från nått täcke.

   

   

       


Sen har min förskylning blivit bara värre så jag sjukanmälde mig idag så då får jag se hur det blir till i kväll om jag kan jobba i helgen:-(( jag gillar inte att vara hemma sjuk!! det värsta som finns.


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards