BLOGGEN

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Marlene Hedberg - 7 oktober 2011 21:49

Molly i Idol har en otroligt bra röst!! det är så man ryser... sen har jag två favvisar till Amanda F och Moa:-))

Vilka gillar ni bäst ikväll?

Av Marlene Hedberg - 7 oktober 2011 20:23

Känns som vi måste ta tag i tömkörningen igen det är ett väldigt bra sätt att träna unghästar på och övriga hästar också för den delen.

Vi tråttsade regnet idag och körde lite grunläggande övningar som igångsättning, halt och backa la jag in också nu för att få till lastträningen så jag hade tänkt att tömköra han in i transporten och få han att stå stilla där inne och backa ut på kommando:-)

Det var ett tipps från Agneta och hon har varit med ett "tag" och hon har även testat detta med att träna hästar som ej vill lastas med just det sättet att tömköra in dem och det har fungerat jättebra !!

Jag ska testa allafall det kommer att ta tid det är det enda jag är helt medveten om och det får ta den tid det tar, det viktigaste är att han ska trivas i transporten innan vi åker iden. 

Av Marlene Hedberg - 7 oktober 2011 08:47

Idag är det riktigt skitväder och man har inte lust att vara ute så mycket 

Hammocken har blåst av altanen inatt så det har blåst rejält!! så det är bara att täcka på hästarna när det är sånt här väder.

Mircos nya täcke 100g som skulle vara mblått röda och via kantband...det var orange och vita kantband på det men det var rätt snyggt ändå. ..en ny grimma till:-)Så det passar ypperligt en dag som det här:-(

Jag brukar försöka att inte täcka så mycket då jag rider ute jämnt istort sett och blir det mer ridhus i vinter så kan jag klippa fältklippning kanske..? Mirco får inte så mycket vinterpäls heller därimot Jasper han ser ut som en ullboll redan nu . Mirco han tappar mycket hår nu när han ska byta till vinterkostym så då får han lite hjälp på traven med B-vitamin. 

    Ett hansbotäcke från T&A:-)

   

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards