BLOGGEN

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Marlene Hedberg - 3 oktober 2011 21:39

Mirco är lite mörkrädd!! han tycker det är lite läskigt att gå på vägen när det är mörkt:-) Jag red ut efter dressyrpasset i kväll och det tyckte han inte var så roligt med hem så gick det bättre....Själva dressyren gick så där :-) han är så rolig för har jag flytta han lite på hörnlinjen i höger varv så då gör han så samma  om   igen vid samma hörn som jag började i :-) han tappar bjudningen lite om man tvärar han för mycket och det är för att han orkar inte göra en riktig skänkelvikning i trav än med bjudning framåt...han har lite lite svårare att fatta vänstergalopp och det sitter nog i hans högersida vid muskeln som är lite svag än...han orkar inte riktigt flytta för höger skänkel och då blir ju vänstergaloppen lite drabbad men jag vet ju varför ...har hästen en svag galopp i nått varv så jobba på att stärka utsidan för det är där problemet ligger och förmodligen att man sitter och tar i innerhand och inte driver med ytterskänkel i galoppfattningen utan för mycket innerskänkel och då tappar man ytterbakben som hästen ska börja galoppen med...så vi jobbar på det att stärka utsidan i båda varven:-))just för att få bättre galoppfattningar:-)

   


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards