BLOGGEN

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marlene Hedberg - 12 augusti 2011 21:26

Ja nu har jag fått två nya fina bommar bak i transporten:-) en som är kortare och en som är lägre så han ska kunna stå brett och åka .

Ikväll så fick han kolla lite runt transporten och in nån sväng så imorgon ska jag ut oh ragga en kortsväng för jag har timmar ledigt mitt på dagen så då ska han IN!!! och bakom bom!!    

Av Marlene Hedberg - 11 augusti 2011 21:04

Ja jag hade tänkt åka in på klubben och kika på tjejerna som skulle hoppträna ikväll men så blev det inte!....de blev sen stalltjänst istället..som vanligt!!:-) jag längar tills jag får rida!!! jag håller på bli tokig!!! snart köper jag en till ...häst!!

finns lite på hastnet har jag sett:-)    

Av Marlene Hedberg - 11 augusti 2011 08:37

Hästarna tycker alltid att det är kul att komma till en ny hage  de yrar runt ett tag med en stor tuss gräs i munnen    men nu var det ett nytt dike i den här hagen som de måste över om de ska få stor hage och skog så få se vem som kliver över först...men hästar är så finurliga att om en inte går över så går inte de andra över heller:-) farligt!!    

Av Marlene Hedberg - 10 augusti 2011 21:32

Ikväll så var Magnus och lämna transporten till min bror så han ska fixa till den och jag kan köra Mirco på måndag i den  Tack store bror . Han ska gör bla. göra  en långbom så jag kan låta han åka brett hela vägen till Vännes:-) ska bli intressant å höra vad de säger? det ser inte bra ut allafall och jag kan fortfarande inte fatta att Malin inte såg nått i maj....??

Jag fixade i ordning en annan hage på gården så de ska få äta upp massa gräs som är alldeles för långt och jag orkar inte gå med röjsågen:-) de brukar få vara klippare vår och höst på den sidan av huset och tomten:-)

 Få se om jag åker och tittar på tjejerna på stallet när de ska hoppa i morgon:-) är alltid kul att titta:-)


NATTI NATTI!!

Av Marlene Hedberg - 9 augusti 2011 21:18

Jag är så trött idag !!:-( måste vara för att man börjat jobba igen och man springer häcken av sig hemma för att hinna:-(( Ja ikväll så blev det bara rykt på hästarna för jag var bara TVUNGEN att klippa gräsmattan för det var så himla lång!! nu är det bara framsidan kvar:-) sen han jag med lite klipperi ikväll också:-) undra när jag ska få tid att klippa mig själv? jag har ju själv frisörskräck!! jag har varit hos nån frisör när jag var yngre och de har klippt så illa att jag vill ej låta nån klippa mig så jag har klippt mig själv sen jag var 15 år de ni!! då blir det bäst och det får ta den tid det tar att klippa igenom håret...det kan ta typ 3 dagar innan jag är klar med hela huvudet men det är tur det finns gummisnoddar:-)))

NU ska jag se tv med min älskling sen i säng för det är arbetsdag imorgon:-))

 

Av Marlene Hedberg - 8 augusti 2011 21:24

Idag så var det första arbetsdagen för mig på 5 veckor men det gick riktigt bra :-) sen när man kom hem så var det middags tajm och sen ut i stallet för mockning:- ) Jag tycker att det är väldigt avkopplande att poa på i stallet...rensade ut lite täcken som jag inte använder sen har ponnytäcken sen Jaya och Pepsi som jag stoppade ut i förrådet...det är nog trångt i sadelkammaren...måste ta mig för och sälja sadlarna också...har 4 som jag inte använder!! 5 med manskapssadeln.

Nu försöker jag natta hästarna lite tidigare på kvällarna så de får sin vila på natten för nu är det ut i hagen mellan 5.30-6.00 så man hinner med allt på morgon men Magnus hjälper mig så det går rätt smidigt:-)

så 18.00 på kvällen får de gå in nu så man hinner med allt runt hästarn tills det är natta för dem.

Ikväll tog jag mig en promenad efter Borgen vägen med dogsen :-) så härligt än fast det börja å regna:-)    

Av Marlene Hedberg - 7 augusti 2011 11:37

Transportskydd från John Whitaker

Tänkte om jag köper ett par sånna här så kanske han går in i transporten:-)),899:- Bra kurs på dem:-))Transportskydd från John Whitaker.



Av Marlene Hedberg - 7 augusti 2011 11:29

Trendig ridstövel Ottaviano från De Niro BootEtt par ridstövlar som var rätt snygga ändå tycker jag :-)

Trendig ridstövel Ottaviano från De Niro Boot,4899:- på tok för dyra för att jag skulle köpa dem :-)!!men snygga!


Ett annat par som också var snygga, Millenium Ramses 3 Black ridstövel – De Niro Boot,5379:-

Millenium Ramses 3 Black ridstövel – De Niro BootMillenium Ramses 3 Black ridstövel – De Niro Boot

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards