BLOGGEN

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Marlene Hedberg - 30 augusti 2011 20:57

Ikväll blev det vila för killen och matte i väg på föräldramöte:-) tänk att Leja går i 1:a klass!! helt otroligt vilken stor tjej jag har :-)

Ja ridningen kommer att vara på is i en vecka tio dagar nått så det få bli promenader för matte och killen istället:-)

Nån bild från longeringen häromdagen...        Väldigt irriterad i början av longeringen studsa lite på stället sen märkte man ingenting??? konstigt , han är som öm i huden när man drar åt gjorden sen märker man att när han börjar trava så måste det göra ont för då studsa han på stället lite med lite bocksprång:-) men sen blir det inge mer...en del kanske tycker jag är löjlig men jag känner min häst och jag ser att det är nått som besvärar honom och jag ger mig inte förrän jag vet vad det är...jag kan säga att av alla gånger jag varit till vet med tidigare hästar så har min diagnos var rätt från början:-) magkänslan:-) den ska man gå på och kunskap givetvis man har sett både det ena och andra men framför allt så måste man lära sig att se om sin häst inte mår bra!! de finns de som rider sina hästar med kotledsinflamationer och till slut så blir de kroniska och då går det inte göra nått eller att vet säger att det är 10 minuters promenader som gäller och då tycker de att " nä men jag kan ju rida en halvtimme" de orkar han eller hon...ordinationer är till för att följas.-)

Av Marlene Hedberg - 30 augusti 2011 08:46

Jag har pratat med Atg och förklarat Mircos svullnad som han fick i mitten på julimånad och att den akuta svullnaden försvann på två dagar och hur det är nu. Hon sa att troligtvis så blev han biten av nått brems, geting eller nått annat och det blivit en infektion eller inflammation där så hon ville jag skulle be vet här skriva ut penecilin till honom och nått smärtstillande i 6 dagar, även massera in orodisgel eller Zongel som också då är inflammationshämmande. Blir det då inte bättre så måste vi försöka ta oss dit på nått sätt . Ja då ringer jag vet här i åsele och då har hon inte öppet förrän torsdag!!... Att man bor där man bor!!!...vad less man blir:-((  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards