BLOGGEN

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Marlene Hedberg - 22 augusti 2011 21:05

Nu har jag rensat upp i höladan så nu är det rent och fint:-) men jag ska flytta på lite virke som är travat efter väggen så den ställningen ska flyttas också så det bara är för hästarna en lada med spån och höfållor.

Idag så har vi beställt spån som kommer med Enerstedt Åkeri från Brattbysåg , det är så bra när man får ett lastbilslass med spån på gården som man bara skottar in i spånhuset. Tidigare höll man på och köpa balvis men det är så himla dyrt och det räcker ingen stund sen ska man få tag på det också...bättre och ringa 2 samtal så får man det hem.

Idag så blev det pyssel och rykt bara .-)

Mircos schema blir, Mån-uteritt i skogen så han fick se massa skog. 30 min

                            Tis- Vila

                            Ons- uteritt efter vägen 45min

                            Tors- led & tryckövningar

                            Fredag- Uteritt 1tim

                            Lördag- Vila

                            Söndag-Uteritt mest asfalt 45 min.

Så ser hans arbetsvecka och nästa vecka ser unjefär likadan ut för jag ska bara skritta tills han blir känns bra:-) ingen mening att stressa fram nått och skritt är ju bra grund  bra skritt ...så blir resten också bra:-)

En stor pippi fågel!!  

        


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards