BLOGGEN

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Marlene Hedberg - 17 augusti 2011 21:48

Japp idag så fick jag min transport såld till en tjej i Gällivare:-) så nu HAR jag ingen transport!! så nu måste jag köpa en ny 

Vilken dag detta har varit stress från morgon till kväll!!

Var i väg med kissen till vet för sterilisering och sen kolla Roys öga sen lämna jag ett urinprov också och kolla om han hade nå urinstenar men inga stenar och ingen skada på hornhinnan utan Malin skulle kolla lite mer ang hans öga. Han fick penecilin för UVI och även som tar på prostata för han hade väldigt koncentrerat kiss...hon ska kolla upp prostatan på han den den 29/8 då jag ska ta stygnen på kissen:-) Han har svårt att bajsa och då kan det va prostatan som är förstorad för den ligger ju precis där pajset ska passera...Sen var det då Mircos prov svar som kom idag också och det visar inget det heller. Alla värdena var jättebra!! men han har varit irriterad idag i munnen hållit ut tungan och slagit med läpparna, så han är tydligen väldigt öm i munnen för han håller som sagt på att få hörntänder och betarna, sen kan det vara att Malin rota runt i munnen på han igår men det behövdes inte raspas nått. Sara E ska hit runt trakterna om ca 6 måader så då ska hon få titta på Mirco också:-)

Marica har skott han i kväll och tyckte också att han var smått irriterad men det var mycket sviar i stallet...så det kan också ha bidragit en del:-) Hur som helst så är Marica en väldigt duktig hovslagare!!  tack för att du vill sko Mirco  

Jag tog och longerade han i grimman en stund igenom alla vattenpölar ute på gårdsplanen det är som mindre sjöar! först i skritt sen i trav och det var ju jobbigt att jag krävde att han skulle gå igenom vattnet, han har lite vatten fobi  


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards