BLOGGEN

Alla inlägg under maj 2011

Av Marlene Hedberg - 17 maj 2011 20:43

Ikväll så hade jag lektion igen för mina tjejer och det gick bra för tjejerna   Jag snabb repeterade vad jag gick igenom förra gången. Idag så fick de rida på cirkelbåge över medellinjen och och på den diagonala linjen med spåret rakställa halvhalt ställ om och byt varv och jag tror poletten trillat ner nu det här med halv halt..De fick äen prova på att rida lös hästarna i bogarna med att ställa in på volten och då blir det mycket att håll reda på...men det gick bra det också till slut  Draken gick riktigt fint på slutet för Molly:-) kul:-) Det gick faktiskt bra för allihopa. En lyckad lektion tycker jag, det är viktigt att jag känner mig nöjd som instruktör och att de förstår vad jag pratar om för ibland så känne jag att jag skenar i väg och pratar så de inte förstår:-  MEN!! de får fråga har jag sagt om jag pratar om saker de inte förstår eller har gjort förrut.

Fick svar på träckproverna och Mirco hade mask men inte Jasper ...helt otroligt :-) han har inte haft mask nu på tre gånger... 

Av Marlene Hedberg - 16 maj 2011 22:19

Ja i kväll så var det frisering på fasters hår och hennes karl Kenneth:-) så fina blev de:-) sen var det stalltjänst!! ibland känns det så att man mockar alldeles för mycket.-( utan att få nått tillbaka. Vissa dagar är det så när man har familjen också att ta hänsyn till  

Det blev ingen ridning i kväll utan hundarna fick sig en kvällspromiss med matte, igår så var vi och gick efter Borgen vägen och svängde av upp mot Abborsjön och när vi började komma en bit upp så var hundarna väldigt nyfiken på nått och när jag kom fram till dem så var det en björnbajs hög de stod och lukta på och det var väldigt intressant!! men då vände vi hemåt igen och det gick fort ut för berget igen kan jag säga för det var ingen gammal skit hög!!  blev lite varm i kroppen.

Hagen som hästarna går i är som den skulle vara nyharvad!! så dj...a geggit!!! inte bra att hästarna ska gå i det länge till, ...vars är solen?Har funderat på och göra en hage i skogen som de får gå i så länge. Jag har 3 hagar till men jag vill att det ska bi torrt innan de går där för annars så ser de likadan ut efter nån vecka när det är så blött i marken.

Nu är det natti natti!!

Av Marlene Hedberg - 16 maj 2011 17:45

Idag så har jag skickat in träckprov med klubben de hade 3 påsar över så det var lägligt eftersom jag hade tänkt skicka i till Vidilab  

Jag tycker att det är bra att man måste skicka in ett prov på häst nu innan man får köpa avmaskningsmedel, hästarna kan bli recistenta mot medlet om man avmaskar hur som helst och det är bättre att man försöker hålla bra haghygien istället ( städa ur hagarna på våren). Men jag fick höra också att vet inte går på kilo/häst utan man får bara en spruta medel och det är bara för 600kg och då kan hästarna också bli resistenta...konstigt!! att vet gör så? Ska bli intressant och se svaret för Mirco har nog mask för han är ung men Jasper han har haft 0 i 2 provtagningar nu:-)

Av Marlene Hedberg - 15 maj 2011 14:28

Nu på förmiddagen så åkte vi ut till Karina i Varpsjö jag, Maria och Malin, vi skulle figurera åt Katja från Vilhelmina. Hon ska certa upp sin hund inom försvarsmakten om 3 veckor så hon vill pejla av hur hennes tik jobbade. Gick bra trotts dålig vind och hon var i löpen också och då kan de bli väldigt slöa då  vi hade tur med vädret allafall, det regnade allafall inte.

Tog ut Roy på liten stig och han fick ta upp en vindfigge och det gjorde han klockrent trotts att Katjas tik gått före på samma stig...när det är jobb så skiter han i brudarna  han må va en vit schäfer men han är kanon duktig i spår och bevakningen....jobba jobba!!! det vill han till 100%

     Det blir en hel del hundsnack när man är i väg så där, helst ut till Karina  Tack för idag tjejer det var kul att träffas !!!det får vi göra om snart.

Av Marlene Hedberg - 14 maj 2011 20:46

Riktigt snyggt i vinrött

Luva Whitaker med schabrak:-)

Sen röda senskydd:-) snyggt till "flaggschabraket"

Sen lutar det åt en sådan fin tröja KL

Detta finns att köpa på                                                
            .se

Av Marlene Hedberg - 14 maj 2011 19:44

Idag så har vi gjort veden nästan klar!! och det känns skönt  


Har lite på önskelistan som jag vill ha till min kille  och mig själv.



John Whitaker Union Jack Saddle padFlughuva John Whitaker

Stigbygel "Metalab Air system"Stigbygel från John Whitaker, tillverkad för bästa komfort och säkerhet.

Nyhet! Metallic Head Collar

Sen ny ridbyxor till mig, det finns röda också har lite beslutsångest???och en ny grimma också..hihi  

Av Marlene Hedberg - 13 maj 2011 12:48

Idag så var det täcken på et är inte så ofta jag tar på täcke det ska va ihållande regn för annars dör de inte av att få lite regnvatten på sig  Jag lasttränade i går igen och nu går han in utan att kasta sig bakåt så det går ju framåt men han vill inte att man ska gå före han in utan man ska gå bredvid honom...så nu får han lära sig att gå in sjäv i transporten för jag kommer inte att kunna gå bredvid honom in när mellanväggen sitter där....träna träna. Kanske får jag min sadel idag   

 

Av Marlene Hedberg - 11 maj 2011 22:07

Nyverkad å fin  tog mig an killens hovar ikväll, de blev korta och fina.-) de hade vuxit nåt så otroligt bara på 6 veckor:-) det är lite kivigt att verka hovarna på så små hästar man får ta lite specialgrepp om hovarna  

Nu har Mirco vilat i två dagar för sprutan han fick så imorgon ska vi ut på en uteritt...längtar!!! Hoppas jag får tillbaka min sadel i veckan men jag tvival på att det går så fort....hoppas kan man :-)   Min coola katt "Brasse":-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards