BLOGGEN

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Marlene Hedberg - 23 maj 2011 21:46

Ikväll så ville Leja rida sin lilla Jasper(Jappe) som hon säger  så det var rykt av lillkillen först.

  Ryktad och fin!!:-)   Sen var det lite fettning av hovar också tyckte Leja  

    Fint blir det, hon är så duktig Leja för varje gång hon ska ut och rida så ska hon smörja in Jaspers hovar  

Sen var det en liten ridtur som avslutade med att jag följde de ner till vattnet så han fick kolla läget där för första gången i år...Mirco fick också gå ner och kolla läget-)

  

Han är så snäll när hon rider han, nu är det lite att han vill stoppa ner huvudet i gräset!! inte gå framåt     En nöjd Leja...hennes egna ponny och han ska få vara på denna gård så länge han lever:-)

Sen hade vi då Mirco som fick sig ett jobbigt pass i longerlinan idag, inspänd med inspänningstyglar och fick jobba i mer samlat tempo och lite ökningar sen när han var varm så var det galopp bla på mindre volt för att se hur han bär upp sig och det var jobbigt när matte kräver böjning också!! dumma mig:-) jag det gick jättebra:) han skötte sig fint. Sen gick vi som sagt ner till vattnet för att se hur han gör i år där nere, var inte så läskigt allafall. Tog en hink och ljummet vatten och tvättade av all svett när vi kom in i stallet...han stod nästan helt stilla, lite tramp runt i början men sen tror jag han tyckte det var skönt. Ska ta fram slangen och duscha han nån dag här för nu ska det bli varmt ute.

        Sen på med ett av sina nya täcket efter badet:-)

  Sen fick jag mitt fina Whitaker täcke idag ...så fint var det:-)

     Ett sommartäcke som får bli hans "gå bort täcke" och när vi ska börja tävla vill mn vara fin  fast det var litet i storleken:-( jag kunde ha tagit 155.

  Riktigt fint  

Av Marlene Hedberg - 23 maj 2011 08:43

Tänk att Roy och Campa är 4 år nu !! vad tiden har gått fort..Campa har vi haft nu i snart 3år. Hon var väldigt otrygg och orolig när man lämnade henne ensam hemma, bet på dörren och ville ut men hon gör inte det nu  .Det värsta hon vet är när hon måste vara inne och matte är ute och att hon inte får komma ut och vara med mig. Hon är så smart att hon har öppnat fönsterna i köket och hoppat ut!!! den rackarns hunden !!  Magnus har ju varit sjukskrivet ett år och då har hon varit bortskämnd med att de alltid har varit nån hemma men nu när han jobbar också så var det jobbigt nån vecka att de va ensam fram till lunch..Roy han ligger som stenad när vi är borta men han gillar inte när hon skäller mycket för då sätter han igång och ylar!! som en varg  men man behöver bara säga till Campa då att hon ska va tyst eller så sätter jag in henne i buren så hon inte ska jaga upp sig i onödan för så större utrymme en hund har att röra sig på så mer stressar de upp sig om de är otrygg att vara hemma själv. Campa har blivit lämnad ensam väldigt mycket i sitt tidigare hem och det är inte lätt att ta en omplacerings hund, så man ska veta vad man gör och vad man har i kopplet...tur nog så är hon gudomlig mot barna och älskar att få jobba!! och när man har henne själv utan Roy så är hon så lugn:-) så hon skulle ha fått va ensam hund i en familj och fått  känna sig sedd bara hon!! men nu är det som det är och jag tänker inte placera om henne igen så hon får ett nytt hem igen!:-( Nu kan hon ligga i bilen och vara tyst också men men när man är ute och ska jobba med Roy kan hon bli lite ledsen över att vara själv i bilen och då gör hon allt för att komma ut om hon blir less...

Innan jag gick MH med henne så  var jag lite osäker om hon var en stressad hund rätt igenom eller om det var situations bundna saker och jag fick svar där att hon var inte stressad alls för när vi var vid "aktivitet" så ska vi stå där 3 min utan att göra någonting och jag har haft hundar som slitit i grenar, skällt på matte och fråga "vad ska vi göra matte?" men hon bara satt sig och invänta dessa minuter och då förstod jag attså länge jag är med så är det lungt, det är situationsbundna saker hon stressar upp sig i bla att hon är otrygg att bli lämnad i  bilen och att bli lämnad hemma... Det var fler saker som pekade på det också på Mh`t att hon i nte var en stressad hund, sen fick vi mycket beröm att det var en otroligt fin tik, bra bet i leklusten(det var länge sen han sett en hund med så bra fast bett sa Ove) kul :-)det är synd att hon har höftfel för annars så hade jag tagit en kull på henne    mattes gumma!!  

Lite dragkamp:-)     Det var lite oense om vem som skulle ha denna fina pinne!!  

  Roy vann den !!han sa tillslut...mrrr min!!!   Roy han älskar att gräva i sanden!! han blir som besatt ibland     Pinnen är givetvis med:-) han kan bära en sak hemifrån och den har han me sig hela tiden under promenaden, en repboll som han har den är favorit!!   Campa får vara med och titta ibland men hon funderar ibland vad han håller på med  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards