BLOGGEN

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2012 21:52

Ikväll så var det longering på schemat och han jobbade på riktigt fint, han fick värma upp på stor volt i båda varven och sen minska vi volten och böjde han innåt...tog och släppte i linan så bogen skulle släppa för i höger varv är han stel så där måste vi jobba lite mer eller jag brukar jobba han liksidig för annars så är det lätt att det kan bli det andra varvet som får mindre träning än det stela och då blir den sidan stel:-)) hm ....sen hur som helst när han har går på litet varv i 10 varv kanske så fick han gå ut på en långsida och öka traven och jämarns!! vilka ökningar han gjorde:-)) det finns lite kapacitet där i steget:-)) kul!! kanske blir dressyr häst istället:-))) Allt gick bra ikväll vid longeringen vi körde lite övergångar och skritt trav också och där skötte han sig också fint ...svarar bra framåt, det är som killen har börjat landa lite:-) han hade en liten tråtts beriod ett tag och det har lossnat med att transportträningen går bra...från det ena till det andra så ikväll så kunde han stå stilla en stund i transporten innan vi gick ut så nu har jag parkerat den ute på gården istället.

Körde lite toleransträning med klippmaskinen ikväll och ha bryr sig inte när jag drar den över hela kroppen...kan nog stoppa in den i öronen på honom och han bryr sig inte...få se vad han gör när jag startar den!!! han skiter väl ner sig kanske:::-))))

Go Natt!!!  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards