BLOGGEN

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Marlene Hedberg - 4 januari 2012 22:15

Ikväll så blev det sent i stallet men jag har gjort en plan ang Mircos utbildning och ridning per vecka så den ska följas än fast det blir sent:-)

Han går nu 4 dagar i ridning och en dag i longering eller tömkörning sen har han 2 dagar då som han vilar och smälter in det hela:-) Av de 4 dagarna så vill jag helst rida ut 3 dagar av dem och en dag dressyr inne på ridplan, sen rider vi ju dressyr ute på vägarna också, flytta sidvärts öppna, träna galoppfattningar.. sluta mm...tänk Ulla Håkansson som nästan bara rider ut på sina hästar och har varit i världseliten så länge och hon menar på att hästarna lär sig mer rätt ute efter en härligt skogsväg än inne på ridplan för det kan bli för mycket onödig "broms" på hästarna och helst då unghästar som ska lära sig nya moment i ridningen.

Mirco har lärt sig allt han kan ute i skogen och på just skogsvägarna och sen checka man av vad han har snappat upp inne på ridbanan och sen ut och finslipa i skogen igen:-))  

Linslusen:-)

Av Marlene Hedberg - 4 januari 2012 10:15

Tänk va skönt ...snart får man gå till jobbet:-)) man ska vara glad att man har ett jobb i dessa dagar men oftast så suckar man och säger jaha nu är det jobb igen!! men men jag har ett bra jobb och trivs jättebra:-))

Nu var det mockat och klart i stallet så i kväll när jag kommer hem ikväll så blir det motion för Mirco.    

En kille som gängtar att få köra skoter, en bild från ifjol:-)) 

    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards