BLOGGEN

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Marlene Hedberg - 10 januari 2012 21:17

MIRCO gick i genom transporten i kväll!!!   så glad jäag är!! det finns hopp...vet ni vad jag gjorde? jag parkerade transporten så att de gick in där bak och ut igenom framurlastningen rätt in genom dörren och in i stallet så alla hästarna blev lasttränade ikväll.:-)) Jag började med att ta Jasper först och sen Zoogo och de gick bara rätt igenom...Fame tyckte det var lite läskigt och hon sprang ut där fram så hon fick gå till baka ut igen och sen in och då gick det bättre:-) Sen var det bara lill killen kvar då, tänkte nu måste han vara sugen på att gå in när han är sist kvar ute och i normala fall så får han gå in först! som jag trodde han stanna på rampen och stod där backa lite två gånger men jag visade bara lugn och bestämt att vi ska in och då gick han in och rakt igenom som ingenting och lugn och fint:-)) ikväll så red jag med ett stort leende på läpparna och tänkte att vi kanske kommer ut på tävling i sommar ändå!!

Imorgonbitti så blir det samma sak ut ...turordningen på hästarna blir Jasper, Zoogo, Fame och sist Mirco så kanske han är lika villig ut...det är lite smalare inpassage när man går in framvägen men det gick ju bra med Fame så då ska det gå med de andra också...Han blev nog lite förvånad att transporten stod där och att han skulle in igenom den

Känner mig rätt lycklig ikväll sen gick ju ridningen kanon också!!!vi körde skänkelvikning från kortsida ut mot långsida och rakställde och sen över 3 st bommar med drivning framåt!! gick jättebra    Han har som fattad att stödet är på yttertygeln och inte inner och det är nog för att jag har tränat på bettlöst så han har varit så illa tvungen att ta skänkeln och inte hänga fast i innertygeln sen är det väldigt lätt som ryttare att hänga kvar i den när man svänger upp från kortsidan men om man går på tidigt med sidförande skänkeln så plockar de upp stödet bra på ytter...och inte tar i innertygeln utan leder(visar vägen) hästen med yttertygeln istället.  

Av Marlene Hedberg - 10 januari 2012 15:58


"Metalab Air system"Metalab Air system"...Stigbygel från John Whitaker, tillverkad för bästa komfort och säkerhet.

 


Inbyggd luftkudde för stötdämpning som skonar både ryttarens leder och hästens rygg.
-Flexibla armar
-Rostfritt stål
-Anti-glid platta för bästa grepp


Pris: 1259,00 kr

Nu har jag beställt nya stigbyglar på :http://www.ride-with-style.se-)eftersom jag har problem med min fot och jag får så förbaskat ont i den när jag rider...men bara ibland så det är värt varenda krona om dessa fungerar för mig sen är det ju 15 år sen jag köpte nya stigbyglar:-))


 


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards