BLOGGEN

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Marlene Hedberg - 16 januari 2012 21:29

Vilken härlig häst jag har...han är så otroligt snäll:-) sen har han som börjat smälta det här med transporten nu så snart ska vi börja stänga in han lite bak med att lägga på bommen och se vad som händer? en sak vet jag att han kommer inte  ut ifall han vill baka för nu har jag innerdörrar och bommarna är rejäla!! men jag vill inte ens att han ska backa ut så jag ska låna Zoogo av Jessica så Mirco kan känna sig trygg med att det står en häst till där och han är så trygg i lastningen ZOOGO så han vill nästan inte kliva ur transporten...där ser man hästar som är van att åka och har tävlat hela sitt 12 åriga liv nästan så att jag hoppas att Mirco också ska bli så trygg i att stå i transporten men som jag sa till Ida i dag att jag kanske får passa mig att ha med nån häst för mycket för rätt var det är så måste jag ha med "maskothästen Zoogo " varje gång jag ska åka och det kan bli lite jobbigt :-) Jasper är ju rätt storlek om man måste ha med sig två hästar.

        

Så man får varva träningen med att åka själv och med kompisar:-)

Ikväll så blev det skritt arbete...först på ridplan lite rida loss han sen gårdagens hårda pass men han var inte nå stel...han gjorde riktigt fina skänkelvikningar i vänster varv det är nästan så jag bara behöver till höger och lägga på vänster skänkel så flytta han:-)) duktig kille!! sen for vi ut en kortare sväng efter vägen, väldigt lugnt ute ikväll med bilar inte en enda..

Av Marlene Hedberg - 16 januari 2012 10:42

Tänkte ta och visa lite bilder från när jag gifte mig:-) vet att det är lite efterfrågat

           

Ja vad tycker ni om buketten då? den gjorde jag alldeles själv från mina egna blommor från trädgården:-))

nån Calla köpte jag faktiskt när jag tänker efter.

   

Av Marlene Hedberg - 16 januari 2012 10:34

Igår så for Nadja och jag ut med grabbarna och det var kul :-) och hästarna har lärt sig att efter den vägen händer det grejer och att de får springa!! vi körde intervallträning med dem och skritt trav och galopp och sista vändan så började de få upp flåset rejält:-) så sista rakan hem den är rätt lång så då fick de ösa på i ett väldigt friskt tempo!! jag kan då säga så här att jag har inte ridit så fort på länge och fy tusan så kul det var och Mirco han fullkomligt älskade att få sträcka på sina ben

Jag tog inte med kameran så det får bli en i repris:-)Jag hade tänkt att rida efter den vägen minst en gång i veckan nu för man blir less att rida samma väg hela tiden:-))

 Vi tänkte ta och rida till Nore någon dag så pass på mamma och pappa för rätt var det är så kommer jag och Mirco på besök:-) det är ju bara 7 kilometer dit från mig så det tar inte så lång tid.. 


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards