BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Ridhuset

Av Marlene Hedberg - 18 april 2012 17:44

Igår så for jag in till stallet för att rida med Nadja för hon skulle rida Torsten:-)   Det var lite läskigt att gå in i stallet idag med...ja vad säger man det hade jag väntat! ja hur som helst så fick jag hjälp av Carina som stängde dörrarna bakom han när han kommit in så han inte kunde backa ut....ja så väl inne så var han lugn och fin.-) När vi gick in i ridhuset så gick Torsten före och då hoppa han till för nått innanför dörrarna så då var han ju tvungen och  kolla lite extra i ridhuset ?? kan va nått lurt här innef?? Jessica var lite läskig som satt på en stol mitt i ridhuset så då blev det lite miljöträning för han :-) men han coola ner sig rätt snabbt faktiskt och läktaren var inte heller så läskig...men det var som att sitta på en uppblåst ballong!!,.)  

Han gick fint tillslut avspänd och stöd på bettet när han gick fram och rackarns vilken början till en fin ökning vi fick till, det kändes bra men sen hur jag satt var en annan femma:-)) det är huvudsaken att han går fram rätt och trivs så kan jag rätta till sitsen sen...eller...jo än att jag ska sitta propert snyggt och störa hans rygg aktivitet att skumpa på han sittandes. En bra kväll förrutom att han tjurade vid dörren in i stallet och att han hade då kommit på det även vid lastningen hem sen:-) rackarns häst men tur var som kom Magnus till räddning och lastade in han i transporten :-) Duktig man man har!!!:-) han är van att det är Magnus och jag som lastar och det räcker att han känner att en är osäker så går han inte in...så är det bara...Jag var helt slut i armarna och det kände Mirco att jag hade inget att hålla i mot!! men det är bara att åka in fler gånger!! och träna...allt vad det innebär att åka hemifrån för trotts allt  

så har han inte varit hemifrån mycket och han hade inget sällskap med i kväll heller men han stod stilla och fint i transporten allafall..började skrapa lite med ett framben när vi kom hem och då fick han stå där inne tills han sluta med det, men det gick över fort.-))



 
 
sofie

sofie

18 april 2012 20:13

Kul :) red du för Carina?? :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

18 april 2012 21:43

Nej:-) hon var bara där för att lägga in kvällsmat till Nakita (tror jag hon heter):-)jag blandar i hog ägarens namn och hästen hela tiden...det får bli en annan gång:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards