BLOGGEN

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Marlene Hedberg - 3 april 2012 20:50

Dagens uteritt gick jättebra!! idag fick han bara stjärnor i boken  Kampen vi hade i förrgår hade nog gett resultat, han var pigg och framåt och ville gärna trava !! men vi skritta först en 15 minuter innan det blev nå trav och det är så skönt när man kan rida och han bjuder fram och man kan koncentrera sig på sittsen och handen å hela baletten och det kändes kanon!!Det var första gången han tackta ikväll så han var pigg!!:-) han gick igenom den stora vattenpölen som hade blivit is utan att blinka det är nästan som att är det nått läskigt så är det som han "vill" dit?? han är lite konstig min häst ibland:-) jag skulle vilja testa lite fälttävlan med denna kille skulle va kul och se hur han skulle tycka om bankar och vatten mm..? den som lever får se :-)))

Härligt med hästar!! jag fick en tanke om jag ska ta med Jasper och löshoppa han också på söndag för han gillar verkligen att hoppa!! få se hur jag gör eller om jag tar han när jag ska löshoppa klubbens hästar:-)    

Av Marlene Hedberg - 3 april 2012 14:27

 

Nu är det beställt ett nytt regntäcke till Mirco:-) är lite svag för den här färgen..:-)

Royalblå/gul..det hade jag som Mizindras tävlingsfärger:-))Hans gamla har börjat tappa funktion..det värsta är att det finns så många fina man vill ha så ett till får det bli ..är bra att ha två så har man alltid ett torrt.

Av Marlene Hedberg - 3 april 2012 10:10

Ledigdag:-) det känns bra, igår kväll så blev det longering med repgrimma och ledövningar för det blev så sent innan jag kunde gå ut till hästarna,,, så är det ibland så jag är glad att jag har stallet på gården:-) då kan man hålla på till 21 utan att nån tycker det blir sent.

Han var lite stel i kroppen Mirco så det tog ett tag innan han mjuknade upp, det var nog söndagens träning som kändes på.

Hade som tänkt åka in på klubben men jag hittar som ingen tid som passar ...kanske ikväll skulle gå:-) man jobbar ju!! tänk om man slapp jobba och bara fick hålla på med sina älskade djur i stället:-))

Tänkte jag skulle ta tag i hundträningen igen nu också för snart kan man ut och spåra i skog och mark...tänkte köra in på mer asfalt med Campa i år.

Ja planer har man ju många så man får se hur många det blir av dem i år...bruka aldrig bli som man planerar.... 


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards