BLOGGEN

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Marlene Hedberg - 11 april 2012 15:50

Nu har Mirco fina hovar igen :-) han var lite körvig fram!!...men bak då gick det bra:-) vi hade en liten diskution Mirco och jag ute på spåret innan Marica kom för att sko han...Jag tänkte att jag tar och longerar han lite för han var spänd i en baklårmuskler upptäckte jag när kolla han och jag tror att han kände av den mer än vad jag trodde:-) ja hur som helst så ville han inte lyssna på mina kommandon utan han tänkte göra som han ville så jag stoppa han med ett litet ryck i linan och han hoppa bakåt och blev så paff att jag sa åt han på skarpen!! så han klev på sig själv lite på bakkotan och leden men inget allvarligt som tur är:-) men det blöder ju alltid när de har brodd på sig så det ser som illa ut. ...men innan slutet så fick jag han att göra halt utan att vända sig innåt och titta på mig!! det brukar han inte göra utan han är i vanliga fall väldigt lydig och stanna i vägens riktning...så han var som trottsig och Marica fick smaka på det också i skoningen med att dra ur hoven ur hennes grepp flera gånger...rackarns häst!!:-) han har fått 2 st överben på höger fram också som känns aktiva och jag drog på lite kyllera som är örter i och den är jättebra finna att köpa på Horze så att de ska stanna av...man borde kanske ha benskydd på nu när det är slaskigt och spårigt i hagen för de är inte stilla i hagen Jasper och Mirco utan de gör sina race i hagen ett par gånger om dagen, så när det blir gegga så åker skydd på.    

Fick nån nya gäster här på gården en dag:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards