BLOGGEN

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Marlene Hedberg - 13 april 2012 17:17

Ja nu är lektionerna slut för ena gruppen har min sista nästa torsdag och då blir det uteritt!! kul :-) jag lånar en ridskolehäst och följer med jag också uppsutten så behöver jag inte gå...psss

Gårdagens lektioner gick bra, det fick fixa allt själv med att göra i ordning hästen inför ridpasset och först så fick de inte rida utan de skulle få en liten inblick hur man leder en häst i skritt och trav och sen ställa upp hästen framför sig i tygelns längd och det tyckte de var roligt tror jag :-) hästarna lyste upp av att få springa bredvid sin ryttare allafall.

Se fick de visa uppsittning för mig att de kan det  utan hjälpmedel upp och fixa sina läder själv att de blir i rätt längd och det gjorde de också...tänk vad man gör för mycket åt sina ridelever:-) när de kan själv 

sen fick de rida lite serpentiner längs långsidan och lite volter sen fick de hoppa av och vi tog ut hästarna och red ut en sväng och det gick jätte bra!! Duktiga ekipage:-)

Efter att mina lektioner var slut så kom Marica till ridhuset med hennes häst Makay:-) ett jättefint varmblodssto:-) sen är hon svart också:-) Det gick faktiskt riktigt bra tycker jag, hon tyckte vi var lite besvärligt när det var mycket serpentinbågar både över medellinjen och längs långsidan men hon blev mjuk och fin i sidorna och började att jobba riktigt fint innan slutet. Ett bra pass!!

Mirco han har fått vila nu i 2 dagar så i morgon ska jag ut och skritta en sväng med killen på nån timme hade jag tänkt för han får inte anstränga sitt ben så länge överbenet är aktivt, det ser finare ut idag än i går och det har minskat i storleken också så det lovar gott :-) Jag pratade med Atg i dag och hon tyckte inte att jag behövde ställa av han helt nu för han har vilat de första två dagarna och nu kunde jag skritta och trava han lite försiktigt och har det inte gått bort på en månad så skulle jag komma in och rönga tyckte hon så hoppas jag slipper åka för det tar en hel dag !!!    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards