BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Bra dag idag:-)

Av Marlene Hedberg - 13 mars 2012 22:09

Idag så har jag städat hemma lite och sen begav jag mig till klubben för att hjälpa Jessica med Hälge och det gick faktiskt riktigt bra tycker jag och Jessica fick smaka på en ökad trav från Hälge när hon gjorde en övergång från galopp till trav och när jag sa till henne att lägga på mer skänkel och hålla handen still så fick han ett jädra på skjut i övergången!! Riktigt fint!Kul Kul!! Hoppas det blir fler gånger som jag kan va till hjälp:-) Då tror jag vi ska testa på hoppningen:-))psss..Här hoppar de Hälge,  lite osäker men går på bra ändå tycker jag:-))Heja Heja!!      

Sen i blev det faktiskt lite longering med repgrimman för Mirco  ikväll och vi passade även på att göra lite ledövningar...just för morgondagens händelser:-) har gjort en plan över lastningen så vi får se hur de går?

Sen är öven lillkillen färdigt klippt och han blev så söt och liten och smal blev han...så han var inte tjock under denna päls, Mirco håller igång han i hagen:-))


 
 
Emily

Emily

13 mars 2012 22:59

Hej Marlene!
Har du kvar Prestigesadeln? Jag är intresserad av den men jag undrar om jag isf skulle kunna få låna hem den och prova den en gång?
Mvh Emily, Vilhelmina

http://emilystighall.blogg.se

Marlene Hedberg

14 mars 2012 21:22

Ja jag har den kvar:-)Ja det kan du få göra:-) Min sambo ska till Vilhelmnia i morgon och på fredag så du skulle kunna få ta den då och låna den till fredag om du vill? Eller låna den över helgen?

 
Ingen bild

Jessica S

14 mars 2012 21:58

HAHAHAAHAHAH JAg döööööööööööööör!! Vilken jävla sits jag har, totalkatastrof!! :P

Marlene Hedberg

14 mars 2012 23:06

Ja men så illa är det inte :-)) och det är bara att träna!!:-)

 
Ingen bild

Emily

14 mars 2012 22:50

Jag åker till Umeå imorgon och åker hem igen på lördag, så jag skulle ju kunna plocka upp den på vägen hem om det är ok?

Marlene Hedberg

14 mars 2012 23:12

Ja det går jättebra:-) Ring min mobil, du har den på min hemsida(norrstrandsstallet.se) under "kontakt"där ser du vars vi bor också:-)vet ej vars du sett bilderna på sadeln på vilken annons men du har mest bilder på hemsidan också under "till salu",ring så tajmar vi ihop det med tiden för jag ska på kalas på lördag också:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards