BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

fortsättning följer...

Av Marlene Hedberg - 5 mars 2012 19:50

Ikväll så blev det lastträning och det går framåt nu så utmanar vi han lite mer med att Magnus ställer sig på rampen med honom och då har det inte gått att han ska gå in men det gjorde han i kväll och han kunde ha handen på han hela tiden:-)) det har inte gått tidigare, då har han bara kastat sig därifrån...nu får jag sätta upp pisken lite gran så han ska lära sig att stanna i transporten och det gick bra så när jag hade backat ut han ur transporten några gånger på mitt initsiativ så slutade vi för kvällen och avslutade med lite markövningar han har svårare att flytta undan till höger och det är nog så att man gör för mycket från bara vänster sida:-) vi tränade höger sidan ikväll med att han fick böja halsen åt vänster och vända runt till mig och första gången så ville han svänga på en gång när jag böjde halsen på han men jag står som på hans högra sida så han kan  inte gå över mig  utan han ska vända i väg ifrån mig så andra gången så gick det kanon...han stod och vänta tills jag böjt halsen och sen att jag begärde att han skulle vända runt och komma till mig men en bit i från fick han stanna och jag gick sista biten:-)) det börjar bli en duktig kille nu:-) lastningen börjar ta sig och han har börjat fatta vars jag är ....       

 
 
sofie

sofie

5 mars 2012 22:18

Ja kanske.. men han håller ju på så där hela tiden, från början till slutet av passet i stort sett. Tänk om man kunde förstå vad dom tänker..

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

5 mars 2012 23:07

ja det är inte lätt:-) man får prova sig fram, kan va träningsvärk? Mirco blir lite besvärlig när han har träningsvärk:-)

 
sofie

sofie

6 mars 2012 07:48

Ja, det kan nog finnas många orsaker! Men om det är ätrningsvärk så borde han inte vara så där jämt.. då borde man kunna se skillnad på dagarna.. Ja vi får se om vi får bukt på detta!

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

6 mars 2012 09:44

Nä är han så jämnt så är det nog inte träningsvärk:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards