BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Tradera

Av Marlene Hedberg - 16 februari 2012 12:49

Jag har varit tveksam till att sälja nått på tradera men testade nu med sadlarna och jag fick en såld idag!! helt otroligt:-) så jag ska prova med Presige sadeln också men man får nog sänka reservationspriset om man ska bli av med den för det finns så mycket sadlar att välja på ute på hastnet och blocket och även tradera som är billiga och även fina märkessadlar ...om du läser det här Sofie så såg jag en Globus ezperansa hoppsadel för 1800 :-) på tradera och du gav 7900:-)!! du kunde ha gjort ett kap där:-)) använd ett fåtal gånger bara var den...

Jag håller själv på kolla på sadel till Mirco och jag kommer inte att köpa nån dyr sadel om jag kan undvika det för han växer fortfarande och kan ändra form igen:-)Jag blev rekommenderad att köpa Globus av sadelmagasinet men jag tänker välja en sadel som jag kan ändra bomvidden på själv:-) sen var det nån som sa att globussadlarna var hala och det är Prestige också...i övrigt är det en skön sadel att rida i:-) och så är det nog med flertalet sadlar att det finns bra och dåliga saker med dem...jag personligen gillar Hubertussadlarna:-)

Jag längtar tills det är sommar med sol och bad!!!  


 
 
Sofia

Sofia

16 februari 2012 14:07

Jag var i stallet när Jessica provade din Prestigesadeln på Hälge och din verkar mycket halare i sätet än min och ändå är de likadana. Konstigt :S.
Men det jag tänkte säga var att jag tänkte ha Miljöträning i ridhuset därikring Påsk då jag tar hem C. Passar det dig? Någon speciell dag som passar dig bäst? Jag kommer nog hem skärtorsdagen och bli hemma till söndagen en och en halv vecka efter :)

http://lillasysterrs.blogg.se

Marlene Hedberg

16 februari 2012 22:13

Jag tror att de har fetta den med fel medel och de sa de på sadelmagasinet att de kan bli hal om man använder fel rengöringsmedel, sen var den halare när jag hade köpt den så den blev bättre med medlet jag köpte:-)så några gånger till så blir den nog bättre. Jag ska kolla hur jag jobbar för jag jobbar Påsken vet jag :-)

 
Ingen bild

sofie

16 februari 2012 15:25

Jag har sett de på tradera, men ingen har varit i rätt storlek och sedan vet man aldrig vad man får för skit ;) Jag köpte min begagnad från sadelmagasinet så jag behövde "bara" ge 5000. Men då vet jag att sadel är i bra skick och bossorna är jämna osv! :)

Marlene Hedberg

16 februari 2012 22:10

jo det gäller ju att hitta rätt storlek också:-) jo sadelmagasinet är bra:-)där köpte jag min Prestige också..du vet ingen som är ute efter en hoppsadel?

 
sofie

sofie

17 februari 2012 08:50

Jag vet en tjej i stallet har en likadan globus som jag köpt och hon funderar på att köpa en ny sadel, eller hon har hämnt det! Jag kan nämna prestige sadeln för henne :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

17 februari 2012 10:58

Ja gör gärna det...jag har en annons på blocket på den. Det är mer bilder där än här på hemsidan:-)

 
Sofia

Sofia

19 februari 2012 11:55

Okej :) Jag har satt upp en lapp nu på stallet och det blir miljöträning den 10 april från kl 12. Jag hoppas att du kan vara med :)

http://lillasysterrs.blogg.se

Marlene Hedberg

19 februari 2012 12:53

Ja jag tror att jag är ledig då:-) ska försöka ta mig in innan nå gånger så det inte blir för mycket miljöträning:-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards