BLOGGEN

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Marlene Hedberg - 17 februari 2011 21:18

Tänk om man fick va hemma och ledig varje dag och ha betalt så man bara kunde hålla på med hästarna....Det har varit kallt varenda kväll nu i en vecka så det är så tråkigt:-( Nä nu måste jag börja åka in på kvällen till ridhuset å träna men jag tycker att det luktar nå konstigt i ridhuset på stallet ...vet inte vad det är? är det nån som vet?

Ikväll så har jag haft klippmaskins terapi med Mirco :-)Han bryr sig inte alls när jag visar han den och stryker den mot han så det kan nog gå bra det där...vill ju inte hålla på och visa för mycket för då kan det bara bli farligt istället..tänker inte helraka han för han har så kort och lite päls så jag känner att det är inte nödvändigt. Det blir mest för tränings skull....

Har några tunga beslut att fatta innan juni om jag ska köpa Jaya eller inte ska jag fortsätta med ridning eller inte?? men det är ju så här att man har en familj som behöver mig också sen när Magnus börjar med företaget så kommer han inte vara hemma så mycket och helgerna så är han inte hemma heller så det blir svårt att planera nått...och Mirco är som viktigast för mig och självklart lilla Jasper:-)för det är ju Leja`s häst  men mina barn ska inte komma i andra hand med att jag ska "måsta" ha nån hästbisniss just nu:-)vi har ju ändå hästarn på gården och då kan man hyra ut nå platser i stället   Ja vi får väl se hur det blir, jag gillar att lära ut "häst"ridning" men man kan ju hjälpa de som vill ha hjälp när jag kan erbjuda det... Det var mycket av mina tankar men jag gillar ju guldklimparna i stallet och de är en stor del av mig, många tycker att det är bara jobb att ha häst (de som ej håller på med hästar)men för mig så har det blivit en livsstil att ha häst och hund och katt :-) skulle ej kunna va utan dem ...skulle jag av nån anledning inte kunna ha hästar så skulle jag förmodligen renovera huset 17 gånger i månaden  I helgen är det klubben både lördag och söndag , löshoppning och sen ska jag rida Bella så det ska bli kul:-) har ju ridit henne en gång men jag ska se om jag kan hjälpa Sofie med lite mer tipps ang damen  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards