BLOGGEN

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Marlene Hedberg - 7 februari 2011 21:32

Idag så var det upp med tuppen än fast man är ledig, Leja skulle med skolbilen :-) tänk att min tös fyller 7 år i år!!! helt otroligt!!

Ja i dag så har jag lasttränat Mirco så att han inte ska va så främmande med att kliva på den när vi ska åka in till ridhuset och börja kuska runt!! men först så gick vi en promenad i skogen(miljöträna) och sen på stora vägen i hopp om att vi skulle möta på nå tyngre bilar än personbilar men icke!! han är inte rädd för nått.. än...peppar peppar!! Gick till brevlådorna för att kolla posten, sen på väg tillbaka så mötte vi Helenas flicka Veronica tror jag hon heter...blandar ihop tjejerna  med lill tösen å`rockard och det brydde han sig inte om...tittade bara nyfiket!!

Så han skötte sig bra idag  Ikväll så fick Jasper och Jaya hoppa lite kavaletti i linan och de tycker det är kul!! Jaya är duktig hoppare än fast hon är lite rund om magen...

Jag har betällt en longergjord till Jasper så jag kan jobba han lite mer seriöst med inspänningstyglar och han för jobba på töm också. Han är så lättlärd, man kan kanske lära han lite livaad!!!  

På torsdag ska vi i väg och titta på häst i Lycksele jag och Sofie så det ska bli kul!! det blir väl att hästen ska med hem men man vet ju aldrig!! det kan ju va ett ök!!! men det låter bra vad ägaren säger och Sofie är förväntansfull!!! jag förstår henne också, första hästen och allt:-) Hon får ju ha den på prov och det är bra då hinner man känna efter:-) KUL!!KUL!! att fler skaffar häst...men snart finns det inge stallplatser nånstans så man kanske ska bygga ut och hyra ut:-)

Roy fick sig ett träningspass i kväll på plan också och han är så taggad....!!! undra om man ska träna igång lite mer seriöst och ta sig i kragen å tävla i år. Det är på gång en träningsgrupp för de som vill tävla så man kanske ska haka på!!!   Ja hur mycket ska man hinna med igentligen. ....man blir kluven ibland:-)

Ledig i morgon med och då blir det hästar för hela slanten!!!  man är lite hästgalen!!!

Hörs i morgon

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards