BLOGGEN

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Marlene Hedberg - 5 februari 2011 22:44

JA!!!Mirco var ej varm i bakbenen ikväll så min lera har gett effekt!!  jag önskar att jag hade en spolspilta så man kan kyla av benen efter ett pass...men lera går ju bra det också men det är bara lite mera kletigt. Imorgon ska vi ut och miljöträna han på andra marker:-)

Nästa helg då ska jag åka och titta på en häst!!! nu händer det grejer!!! nä inte till mig utan till en annan hästtokig tjej!!  


Nä nu är det natti natti..  .ska jobba i morgon men först ska jag hinna med hästarna på förmiddagen.

Av Marlene Hedberg - 5 februari 2011 18:42

Tänk om man slapp jobba helger!!! jag skulle ge vad som helst men vem vet man kan kanske sluta om ett par år:-) om firman går bra:-) vi ska ju starta företag och vad det blir det lär ni märka på byn snart   .

Ja mina tankar runt Mirco...måste träna upp stabilitet i bakbenen, han blir lätt trött i dom och jag vet att jag kanske har kört lite för hårt nu nån vecka så jag måste ta det lugnt ett tag nu med bara uteritt kanske?? han blir lite varm i skenbenen bak och jag är livrädd att han ska bli mer skadad..men man måste ju tro på vet och röngen när de säger att det har läkt bra hans skada. Vet säger att det är bara och rida igång som vanligt:-)  men jag får ta det lugnt...jag tycker att jag gör det men men...fortsätter han och bli varm så måste jag till vet igen och kolla gaffelbanden för de kan ta skada när de haft en fraktur...

Idag så har Sofie ridit Pepsi och det hade visst gått bra och hon hade varit snäll  , hon ska rida i morgon med och det är så bra att ha någon som kan hjälpa en att hålla igång hästarn för ibland så hinner man inte med när man jobbar helger och så...

Hästarna måste ju hållas i trim när man har andra människor som kommer och rider dem på friridningar och så, då hittar de inte på nå dumheter med barna.

Hästar som ej få den stimulans de behöver kan lätt hitta på egna aktiviteter:-) och då i värsta fall kan nån komma till skada och det vill man undvika.


Nu ska jag ut i stallet och kolla till min guldklimpar innan det är slager på Tv`n:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards