BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Ändrade ridplaner

Av Marlene Hedberg - 25 augusti 2011 21:39

Ikväll så skulle vi rida ut var det tänkt men jag vände efter en stund, han var lite mer orolig än vanligt ? han spände sig jättemycket när jag skulle lägga gjorden runt magen på han ? när jag kolla där gjorden ligger så är han svullen som ett band på hela sidan? är väldigt irriterad när jag tar men det var inte så när jag rykta han tyckte jag...hm...jag rider ändå tänkte jag:)  böjde och töjde på han för att se hur det blev och sparkningarna sluta när jag bad han tänka lite:-) konstigt?! ja vad ska man tro?? jag tror att han är som alla karlar är ... bra på att klaga när de har ont!!  för varför sluta han och strutta på med bakbena när jag bad han flytta i sidan och framdelsvändning? han har aldrig gjort så fina framdelsvändningar:-) skänkelvikningarna satt som smäck! inget i innerhanden och mjukt och fint flytta han steg för steg helt korrekt inte med bogen före och stel i bål som det lätt kan bli om man sitter och tar i innerhanden, då får man en framtung häst..rid lös hästen och fram för skänkeln så lyssnar den fint när du ber den att göra nått för dig:-)Jag har bannat mig själv att inte sitta och ta i innertygeln annat än när jag böjer igenom han eller visa vägen... Kanon bra gick det än fast jag trodde inte det skulle sluta så bra ikväll.Vi tog det lugnt ändå med bara skritt i kväll. Jag tror att Mirco är less på att rida ut varenda dag och bara skritta han vill jobba!! för det märktes när han fick jobba med hjärnan lite så sluta han med dumheterna eller KÄNDE INTE EFTER LIKA LÄTT!!  Hoppas ni har haft en lika bra ridkväll som jag   

 
 
Sofie

Sofie

26 augusti 2011 10:41

Kan nog vara så att när han får använda huvudet så glömmer han bort det andra. Kan mycket väl vara att han testar också för att se vars gränsen går och om han kommer undan.. Håller helt med ang innertygeln, den ska endast användas till ledande och eftergift. Man ska försöka tänka att rida från innerskänkeln till yttertygeln! :)

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

26 augusti 2011 21:08

Precis:-) håller med dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards