BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Inget Vännes:-((

Av Marlene Hedberg - 13 augusti 2011 14:51

Jag kommer inte att åka till vännes på måndag:-(( han får helt panik när bommen kommer bakom honom!!!Jag vill ej att han ska göra illa sig...   han BÖJDE HELA JÄRNBOMMEN OCH UT KOM HAN!!  han skrapa av sig hår in på skinnet på ena bakbenet ...jag har inte varit med om dess like !! Jag måste ta till proffshjälp på detta problem för han har lärt sig att ut kommer han ! och han håller på tills han gör det man hinner inte ens stänga luckdjäveln!!!  jag får boka om tiden och be dem komma hit istället och kolla upp vad det är för problem..kan ju va hans 4½ års tänder som sitter som ska bort men jag har för mig att han tappat dem men de tappa ju framtänderna från 2½på innersta tandparet sen ett par varje år så det är ju det yttersta tandparet som ser konstigt ut så har jag tur så är det föliständer som ser så dåliga ut:-)

 
 
Sofie

Sofie

13 augusti 2011 20:56

Låter inge roligt alls! Du får försöka ta till experthjälp, kan inte komma med några ideer heller för du verkar ju ha provat det mesta och han verkar ju inte rädd för transporten då han gått in själv när du lagt in mat.. Hoppas det löser sig! :)

http://www.s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

13 augusti 2011 22:26

Jag jag har lite nya uppslag som jag ska träna på backen först innan jag tränar i transport...tryckträning..han måste lära lära sig att lösa situationen inte få panik och ta första utväg ut ...som då är bakåt!!

 
Ingen bild

Sofie

13 augusti 2011 22:30

Precis! Det går inte att backa in honom då? Om det är själva bommen har får panik för? Alltså bara för att träna.. Ja men tänk va roligt med utmaningar, hur skoj vore det om allt alltid flöt på? :)

Marlene Hedberg

14 augusti 2011 10:03

Jag har testat det en gång men det gick inte, han frös bara fast men jag tror på en frontutlast så det får bli en sån nu jag orkar inte fundera nå mer:-) men om jag ska köpa nytt! eller begat? en ny då får jag den inte förrän i oktober!! för fabriken har semester och de har ingen hemma med frontutlast...så typiskt va?:-)

 
Ingen bild

Sofie

14 augusti 2011 13:15

Okej! Men det är alltså inga problem att få in han i transporten utan att han får panik när han kommer in? :/ Köp begagnat, för är han som nu svår att lasta så är det ju inge roligt han gör så transporten går sönder eller får slitage på den. Känns inte lika hemskt med en begagnad ;)

Marlene Hedberg

15 augusti 2011 08:45

Ja det är när han kommer in:-) Jag får se hur jag gör för om det är begat så kan det va slitet också och lättare kommer han ut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards