BLOGGEN

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Marlene Hedberg - 24 januari 2011 22:24

Mirco har varit lite sur ett tag...eller han har talat om att det är nåt tokigt med han. Han har hållit på och sticka ut tungan i mungipan och klappra med tänderna och ett tecken på smärta är bla att hästar sticker ut tungan i sidan....han håller på länge tycker jag med tandlossningen,,Mizindra märkte jag aldrig när hon tappade tänderna eller så var man inte lika observant. Jag kan ju grubbla ihjäl mig när det är nått fel på mina djur....inge kul!!! han visade misstycke härom dagen när jag inte fick hoppa upp på han heller, ville ej stå still när jag skulle upp på han.

Hm....vad är tokigt? Ett av stona kom in i hans hage för 2-3 veckor sedan och han blir som bestt av ston...han tror att han kan betäcka dem  han tror att han är hingst fortfarande!! dummern  så han stod säkert en hel del på de båda bak innan jag upptäckte att Pepsi var i fel hage:-)) Det var nog så han fick sitt griffben av sparkat, han var för mycket på tjejen som stod här då!!     han var lite varm och svullen uppe vid höften/bäckenet  och ner mot lårmuskeln efter den dagen...så ikväll!!! när jag rykta han och visiterade honom så kände jag en värme på samma ställe där han hade sträckt sig den dagen. Kan?!  vara orsaken till hans dåliga humör, i vanliga fall så är han otroligt snäll, men jag har märkt det på han när han har ont nånstans så har han visat det med att han surar med öronen bakåt och visat missnöje.

Han var kinkig när hovslagaren var här också ville ej va med på noterna !! inte likt honom heller....Ja det blir väl ATG igen!!!

Han haltar ej och det är ju bra allafall, jag ska ha lite is i magen så får vi se...det blev ingen ridning på honom i kväll, han fick en massage med lite linement och täcke på i stallet...han gillar verkligen när man masserar honom  Vi får köra så i några dagar med lite promenader och massage:-)

Försökte ta lite bilder på mina fina hundar men de vill som bara vara nära och då är det genast problem att få bra bilder     Vem är det som bestämmer?...          

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards