BLOGGEN

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Marlene Hedberg - 18 januari 2011 21:32

Ikväll var det 4 st glada tjejer som kom till mitt stall för lite pyssel med hästarna och det tyckte det var så skoj!  

 Tänk att det kan vara så kul att mocka i en box, de skrattade så tjejerna när de fick prova och mocka ur för kvällen. 

Jag mockar alltid till mina hästar 2 ggr om dagen för det blir ju att de står inne nån stund på dagen/kvällen,  när man rider dem eller kört, det hinner bli en del.

Jag är så otroligt tacksam för att jag fått låna dessa två töser( Jaya och Pepsi ) på foder för de är så otroligt snälla när barnen håller på med dem.

 

Mirco han håller på att tappa sina sista tänder och han är besvärad med bettet i munnen, får nog rida bettlöst ett tag. Idag fick jag inte kliva upp på honom så jag fick ge upp!!! jag var så besviken för jag var så ridsugen, men då gjorde vi annat istället, tränade galoppfattningar och det börjar han bli riktigt duktig på från marken.

Måste träna mer galopp han är lite svag bak....vi har mycket att ta igen sen hans griffelfraktur  men det är bara att köra på. Nu ska vi in och ridhusträna snart!! kul kul....få se om man får till nån tävling i sommar....kanske...jag får se hur han utvecklas. Tänker inte göra samma misstag och köra på för hårt som jag gjorde med Mizindra, då får man bara börja om och det är inte kul.

Hare så gött!! vi hörs i morgon med mera hästtankar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards