BLOGGEN

Alla inlägg under maj 2012

Av Marlene Hedberg - 6 maj 2012 21:21

Ikväll så var Mirco på sitt esse för första gången i sitt liv tror jag:-) takta och var pigg som rackarn...kul tycker jag för han har varit som en trög mes!! han hoppa hit och dit och det var mycket att vara rädd för första 15 minuterna..men jag tycker det gör inget så länge man lyckas hålla sig kvar på ryggen:-) han lugna ner sig efter en stund när han fått studsa av sig lite:-)  


Förra året den här tiden:-)mycket har hänt sen dess:-)

Av Marlene Hedberg - 6 maj 2012 18:19

Det är roligt att höra positiva responser på att jag har börjat engagera mig i ridklubben och även det negativa om klubben också får då får man förklara att det ska bli roligare att gå till klubben och det är sånt som göra att man kan idas engagera sig i att förändra nått...så tänk på sånt innan man klagar på nån att det kan vara jobbigt att stå själv med ansvar inför en hel ridklubb. Vi ska hjälpas åt:-)) och de som har varit själv där har inte haft det lätt att få det att gå runt! ju flera vi är dessto starkare!!:-)

Nu ska jag ut och reka min Mirco lite i terrängen...jag tror att snart kan man in i skogarna och rida och klättra:-)) längtar verkligen, sen ska det bli kul i sommar med en gästhäst här på min gård en månad och då ska vi ut på långritter och massa spännande saker jag och Sofie med våra pållar:-))    

Av Marlene Hedberg - 5 maj 2012 10:38

 

  Jag har min favorit färg och det är rosa och jag tror jag ska införa lite mer sånt till MIrco:-)) och mig själv..  

 


Av Marlene Hedberg - 5 maj 2012 10:30

Idag så ska vi hålla på med veden och det känns jättekul! man bokar maskinen en dag i en månad och då snöar det!!!

 


Av Marlene Hedberg - 4 maj 2012 17:34

Hästar är helt otroliga djur:-) jag skulle inte klara mig utan dem:-) nu har det blivit lite mycket hos andra hästar och inte min egen så jag får se om jag vill ha det så?,,,jag tycker det är kul att vara på klubben men det är för få som hjälper till..

Nog om det....jag ska eller vi ska som fixa i vårat stall i sommar och det ska bli spännande!!! fint kommer det bli, jag fotsätter med min tallinredning och vatten kommer att bli indraget också funderar på att fixa så det finns varmvatten också:-)

Sen skulle jag vilja ha ett höförråd nära stallet precis utanför stallväggen så vi får se hur det blir med det.

Nä nu ska jag snart ut och rida min fina Mirco     

Av Marlene Hedberg - 4 maj 2012 09:00

Ja nu är det Fredag igen vad tiden går:-) jag har suttit och gjort lite utbildningsplanering för klubben nu på morgonen så då får vi se om den planen håller:-)  

För Mircos del idag så blir det en uteritt i eftemiddag:-) känns som det blivit mindre av det i veckan som varit för det har varit focus på tömkörning och lasningen ska börja få han att gå in själv i transporten:-)

Sen ha vi den fantastiske longerselen som man kan använda till mycket :-) både få hästen låg och lång och hög och bärig:-)

     

Av Marlene Hedberg - 3 maj 2012 10:52

   Ha ni fått nån vårkänsla ännu? jag tycker den sitter väldigt långt borta !! det snöa igår!....inte riktigt klokt!!

Jag längtar verkligen efter sommar och sol ska bli en bra sommar det här:-) jag har sen semester i år inte förrän i augusti men jag har tagit fp i juni 2 veckor så jag får en liten "förvila" ..

Jag har införskaffat nya stallbandage till killen min, 4-pack Whitaker fleccelindor i en praktiskt fin väska dessutom, jag fick 30% på Ride-with-style så jag kunde inte låta bli:-) de lindor jag har är typ 20 år gamla så det var dags att investera...


 


Av Marlene Hedberg - 1 maj 2012 19:49

Ikväll blir det longering ...har ej ork för nått annat och jag har ej en sadel som ligger bra och han är i nån växt period nu också ...han har skjutit lite på höjd och bredd. Man kan märka det om det är lite gall tendens på benen så växer oftast unghästar om man inte vet om att man kört riktigt hårt!! för de bruka inte få gallor av vanlig träning.

Jag har varit väldgit lat på att gå in och skriva här för jag har haft häcken full med allt möjligt och nu har det varit en hel del klubben som gällt. Det är en ny häst där nu som heter Chinelle och är ett svenskt halvblod, jättefin och snäll kommer att bli en fin läromästare till våra ryttare på klubben:-)Lite rund men ...hellre en rund gammal häst än en mager gammal för då vet man att de tillgodo gör sig maten allafall och inte faller ur så lätt.    

Riktigt fin för att vara 20 år gammal:-) man får vård henne ömnt så håller hon länge:-) 

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards