BLOGGEN

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Marlene Hedberg - 15 maj 2012 21:55

Min lilla Mirco gör framsteg i lastningen nu går han sakta ut och inget bråttomt alls...det känns bra. Han är lite tveksam fortfarande att följa med mig in men det går bättre och bättre, nu vet han att jag ger mig inte så jag behöver inte övertyga han så länge:-)

Vi har börjat länga på gränserna att han ska kunna stå still lös när jag gör i ordning honom och när jag borstar och det går faktiskt rätt bra, han älskar att stå i stallgången och bli ryktad så det går bra men när man ska sadla eller lägga på tömkörningsgjorden så vill han gå ifrån mig och då är det bara att visa han rätt igen vars han ska stå utan nå ståhej :-)

En räser bild på när han var liten... 

    

Av Marlene Hedberg - 15 maj 2012 18:38

Ja nu börjar man att känna av våren, äntligen!!  Idag så har jag ringt och bokat in en massage för Mirco så hon kommer på lördag eftermiddag:-) han är förtjänt av en sådan :-) han är lite spänd i rump musklerna så han behöver lite uppmjukning...sen tycker jag han börjat bli lite rund nu igen så nu får man dra ner lite mat ...nu äter de torrhö och det är lite bättre hö än hösilaget så han får nu ca 8kg om dagen och blir ändå rund...kraftfodret har jag dragit ner på sen länge tillbaka så jag vet inte riktigt vad han blir tjock av:-) trivseltjocka!!!      

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards