BLOGGEN

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Marlene Hedberg - 7 maj 2012 22:05

Ikväll så tränade toleransträning...kastade höpåsar och säckar, lite presening överhan så det landade på han och över han på marken och han lyfte inte ens huvudet....inte bryd alls?? så sen började vi träna att sända han över stora vattenpölar och det var lite läskigt till en början men han sänkte huvudet och kolla på vattnet sen travade han över efter några gånger så skittade han fint över det stora pölen vi har på gården:-) sen longerade vi lite i repgrimman också och han lyssnar verkligen på en när man har den på han, väldigt känslig blir han.

Efter det så gick vi vidare till transporten och gick in och ut och in och ut och det gick rätt bra sen skulle jag skicka in han men där tog det stopp på rampen !! men gick jag ett steg med han in så gick han och så höll vi på...det gick bra ändå mot mina förväntningar:-) vi avslutde med att vi gick in tillsammans och han stod kvar där inne i transporten med mig utan att backa ut så då backa jag han till slut...Duktig Kille!! det går framåt:-)) snart så kanske jag kan sända han in och stänga och åka själv dit jag vill.  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards