BLOGGEN

Alla inlägg under december 2011

Av Marlene Hedberg - 14 december 2011 23:05

Ja det har blåst en hel del i kväll och jag har longerat och lasttränat ikväll och det går väl lite framåt men han är tveksam fortfarande till att gå in i den och han vill inte gå igenom:-( ja vi fortsätter att träna och jag ska haka på dörrarna imorgon om det inte blåser för mycket för då blåser de igen kanske just framför han eller i han...har inte varit med om en så tjurig häst!!ja det blir nog bra när vi fått i genom det så han känner sig trygg i den...jag ska ta och prova och ge han morgon maten och kvällsmaten i transporten så får vi se hur det går men det tar ju tid och man måste avsätta den tiden och ibland går det inte för att man har barn som kallar på en ibland:-)))men innan sommaren ska han väl va last klar!!! ja man får se om man kommer in med han nått ännu nästa vecka till klubben:-))  

Av Marlene Hedberg - 13 december 2011 21:43

Igår var det sista ridlektionen för den här terminen, vi ska se film och fika som sista gång nu på måndag och prata lite häst!:-) det är ganska skönt att ha ett eget stall där man kan välja vilka man vill ha i sitt stall och just nu så trivs jag himla bra i mitt! stall där jag har Jessica som har sina hästar hos mig  och det fungerar kanon:-) och det är ordning och reda...för än hur det är...när man kliver in i en ridskola så finns det alltid människor där man inte tycker likadant och jag frågar mig själv varje gång så fort det blir nån insidenter att VARFÖR?? åker jag ens dit??? Jag är en kontrollmänniska och jag vill ha ordning och reda på hästar och människor som ska vara runt dem och när det inte är eller blir så så blir jag bara less!! på allt och tänker att nä jag skiter i det här och nu är det sista lektion jag gör:-(( men men då är det ju så här att jag vet att det finns människor och barn som vill lära sig att rida och jag verkligen älskar att stå och lära ut min ridkunskap och hästkunskap till den som vill ta imot den...men det måste in mer hästar på klubben ...se där sa jag det igen !! det är inte min sak att tycka det ...jag tänker åka dit och ha lektion på de hästar som finns och sen är det upp till klubben att fixa in hästar...det blir bäst så :-)Sen har jag min älskade  häst Mirco som jag tänker lägga ner tid på.  

Av Marlene Hedberg - 11 december 2011 20:34

Idag så fick jag sällskap vid uteritten:-) Maria på Zoogo och det var jättekul! vi for in efter vägen som jag bruka rida på och jag sa till Maria att här kommer vi säkert att möta på skotrar i vinter...jag hinner inte mer än säga det så kommer det då minst 3 st skotrar och vi han vinka till dem att de skulle stanna så vi tog in på en avfart upp till ett shifferbrott istället och tack till dessa skoterförare för de stanna skotrarna och det gör väldigt mycket om hästen skulle bli rädd att den ser att det är faktiskt är människor uppepå denna hemska varelse:-) Mirco bryr sig inte om skotrar för han är van våra skotrar hemma på gården men man vet aldrig så här ute i skogen...hur som helst så var Zoogo pigg och Mirco var lugn och harmonisk :-) Maria undra vad det var för gammko jag red?:-) ...ja han är så här lugn jämnt när vi är ute:-) ..vi tog lite galopp och det var så härligt man bara gunga fram i galoppen och Zoogo var före och Mirco brydde sig inte att Zoogo sprang på framför:-) så skönt med en lugn häst det är inte precis vad jag är van vid:-) mina andra hästar har varit betydligt hetare i tempramentet!! men det kommer säkert lite nerver på Mirco också:-)...så småning om:-))när vi kom hem så frös vi båda två ...brrr...kallt!! det var -17 såg vi när vi kom in för att


 

en kopp kaffe:-) inte undra på att vi frös när man bara hade ridbyxor på benen...nu blir det ridoverallen på i dessa kyliga vinterdagar om man ska ut och rida:-))     

Av Marlene Hedberg - 10 december 2011 16:40

Har ni nån önskelista ? jag vet inte riktigt vad jag ska önska av tomten i år?:-)

Kanske en sån här? att sitta och mysa i framför Tv`n  


Av Marlene Hedberg - 10 december 2011 15:37

Vi tog på oss reflexkittet idag och begav oss ut på en uteritt istället för ridplanen för det han bli lite mörkt ute innan vi var hemma och då är det bra att man syns i mörkret:-) Mirco var taggad och pigg och framåt !! så kul!! vi tog en liten galopp och då passa han på å göra en liten bakut i glädje :-))) är man bara beredd så är det ju ingen fara  han gnägga på sina kompisar några gånger när vi for bortåt och inte förrän vi vända så sluta han ...han har blivit lite hemmakär tror jag men det går över när man varit ute några gånger, han har ju inte varit ute så mycket de veckorna när jag har varit sjukskriven men det var en rolig ritt han är så lugn när det kommer bilar och det känns jättebra men vi har ju inte mött den största faran än och det är plogbilen!! den kan vara läskig och det kommer att ske det vet jag för den kör ett antal gånger förbi här på Björnvägen för det är ju en 90 väg.

Få se om jag får ridsällskap ut i morgon kanske :-)

     

      

Av Marlene Hedberg - 10 december 2011 10:02

Ja nu ska man ut med killen i snön en sväng, det har kommit rätt mycket snö!!  

EN till som gillar snön Roy:-) och Mirco och jasper fick SPEEEEL!! i morse :-) de sprang som galningar och bocka och rulla och tyckte det var jätteskoj med snö!!! 


Av Marlene Hedberg - 9 december 2011 19:22

Idag så fick hästarna komma in tidigt, redan 15.30 för det blåste så mycket och deras manar var alldeles isiga:-( så de ville verkligen in för de är i hagen sen tidiga mornar när vi jobbar från 05.30 går de ut så då går de in vid 18:-)  

Ja nu kanske jag lura några !!  det här är Mizindra min gamla dam som jag älskade över allt annant just då:-)

Sen blev det den här killen som var 9 månader här när vi hämtade honom i Ekerö hos Agneta och nu idag så är han 4 år, vad tiden går fort.

   

Magiskt va tiden går:-))  




            

Av Marlene Hedberg - 9 december 2011 19:10

Nu har det kommit en del snö och det är bra.. igår så var Mircos sko lös bak så jag slog dit en till söm för det var bara 3 på en sida, en hade gått av så bort med resterna och dit med en ny så nu sitter den igen!  

Det här med att kunna köra sin häst det saknar jag med Mirco och jag ångrar att jag inte fullföljde det jag hade tänkt när han var ett år å köra in han...det här var kul att kunna köra Jaya med risslan..i år ska jag köra in Jasper på risslan:-) få  se hur det går:-)

   

Jag saknar verkligen dessa två hästar Pepsi och Jaya...undra hur de har det?


       

Som jag nämnde lite i går så har Mirco som mognat på sig känns det som både i lastträningen och i ridningen den här unghästen som är lite osäker och skvättig i bland det är det inte lika mycket utan han litar mer på mig nu och det är bra så det går ju framåt!!   

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards