BLOGGEN

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Marlene Hedberg - 15 december 2011 21:56

Än om lastträningen går trögt så går ridningen framåt allafall och det känns därimot jättebra!! nått glädjande nu tar han för sig mer i traven och sidförande skänkel tar han bra och även i fin form går han i skänkelvikningen...kul:-) ikväll så träna vi halter och krav att han ska ställa upp sig i form på en gång och det är inga problem direkt går imot handen lite i själva halten...men träna träna och innan slutet av passet så gick det bra.

Tränade skänkelvikning på långsidorna ställd mot staket flytta för ytterskänkel jämnte staketet då, gick bra vänsterställd i höger varv men i det högerställda varvet så var det lite trögare då slog han upp huvudet i flyttningen men det gör inget för det är flyttningen jag är ute efter formen kommer sen:-)

           

Mirco har fått hälsa på transporten 2 ggr i dag men det gick bäst på morgonen och då var det ljust ute också ...så i morgon så serveras morgonmaten i transporten      

     

Det snöade i dag så det blev lite prickigt!:-))

Av Marlene Hedberg - 15 december 2011 14:56

Ja jag får höra ganska ofta vilket tålamod du har Marlene!! ja fast jag undrar ibland om det skulle vara nyttigt om det rann över bägaren lite oftare :-)) allafall när det gäller Mirco:-) för vi är som fast i lastningen han går in i transporten nästan på en gång och sen backar han ut och då efter det så står han med hovarna på rampen och bara står där !!! man börjar om igen det det vi gjort över ramp från sida och ändra sidan sen fram och backa sen fram och backa tills han inte vet om han ska in eller ut men det spelar ingen roll för efter han har varit in så går han inte in igen......det är väl bara att hålla på tills han går igenom...hade man tid så skulle han få morgonmaten och kvällsmaten i transporten nu varje dag!!!ingen annanstans ...jag har ej provat att lasta med stepupen så jag tror att jag ska testa det i kväll:-)

Detta var förra vintern, tänk vad tiden går....snart är han väl 10 år och man har inte fått han in i transporten!!!   


Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards