BLOGGEN

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Marlene Hedberg - 20 december 2011 22:16

Nu har vi satt in granen i huset:-) en på övervåningen och en i vardagsrummet nere:-) så fint blev det.

Ikväll så har jag tömkört Mirco och det gick bara bra vi skrittade bara och ut efter vägen en bit sen vände vi och in på gården och jag gick över de mest konstiga ställen jag kunde klura ut över mindre snödriver och så men det han tyckte var mest konstigt var att han skull gå ut genom dörren före mig och jag hade han i tömmen och gick bakom han? konstigt...så vi gick in genom en dörr och ut genom en den andra ut på baksidan. Testade av lite skänkelvikning och han tog trycket av tömmen fint fick parrera upp han på yttertömmen:-)) kul!!

Imorgonbitti kl 8.00 kommer Marica och ska sko Mirco, känns bra för det är lite löst där bak..och hans hovar har växt en del faktiskt.

 

Av Marlene Hedberg - 20 december 2011 14:48

Ja snart är det jul och julstämningen börjar komma sakta, tog in granarna så de ska tina innan vi pyntar dem:-)

Igår så var jag till klubben för filmtajm och lite teori runt  hästhantering..jag gick igenom så de får lära sig hantering av häst just hur man leder och  när man tar in hästar från hagen och att man går före hästen in i boxen...att man inte går in i hagen tex för att hämta en häst utan den ska komma till dig! Vi såg 2 filmer, Frihetsdressyr med Tobbe Larsson och Hopplära enligt strömsholmmetoden och de satt som ljus och lyssna och titta:-) så jag tror att de tyckte det var intressant 

När jag kom hem därifrån så blev det ljupssnö träning för Mirco och han tyckte det var jobbigt !! han var jättesvettig:-) jobbigt att lyfta på benen så det blev täcke på och linda alla ben över natten.    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards