BLOGGEN

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Marlene Hedberg - 16 mars 2013 19:20

Har hunnit med en hel del idag, jag har varit på klubben och haft ridningen där och longerade Chinelle på fyrkanten sen promenerade jag med henne när Alva red så hon fick röra på sig idag.     Strix fick sig en longering också, jag har aldrig sett Strix så pigg och framåt nån gång tror jag:-)) sen blev det en promenad med honom och Alva red ut med Cabello med mig.  

Sen var det hem och rida killen hemma, vi tog oss en uteritt och vi bara red på framåt och han gick så fint :-) gjorde klockrena galoppfattningar i både vänster och höger galopp med bjudning framåt! sån känsla.

Sen när vi skull in på en väg så måste man rida på en väg där skotrarna måste köra för att komma in på skoterleden och där kom det givetvis 2 st i full fart så jag gjorde halt och bara stod där och de körde förbi sakta och han rörde inte en fena...:-)) cool häst man har! han är otroligt trygg att vara ute med bland bilar och konstiga saker men då dyker det upp en kostig snöklump i väggrenen som är brun!!! läskigt!! FJANT!!! men det gick bra han gick förbi sen och insåg nog själv hur löjlig han var för han släppte det snabbt:-)

Ja nu är det en vecka kvar till Katarina träning igen:-) känns så bra att man kommit igång med lite seriösare träning. Denna gång ska jag vara med båda dagarna och han ska få natta över hos Ida för jag jobbar nämligen den helgen också så det blir lite kinkigt med tiden...men allt går och Jessica jobbar ju där så henne är han ju van också så det känns bra:-))




Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards