BLOGGEN

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Marlene Hedberg - 15 mars 2013 17:12

     

Jag har som ingen insperation att skriva här!! måste komma igång med det igen...


Leja hon har som fått blodad tand på longeringen på Jasper så det är kul ! Hon har gjort det själv 2 ggr i veckan och ridit lilla Jasper idag:-))    

Denna veckas träning har vi så här att -

Måndag- Dressyr med sporrar och gramantyglar och det gick jättebra han fatta vinken! med att gå framåt:-)nedvarvning med uteritt på lång tygel.


Tisdag - Longering med pessoalongen och han tog för sig bra med det blev dock ingen galopp för det var för halt för det.


Onsdag- Vila


Torsdag så blev det tömkörning och han jobbar på mycket bättre där i formen än tidigare och vi har börjat träna på lite mer öppna i tömmen.( för matte mådde inte så bra för att rida:-( )


Fredag - Ja dagens pass blev det dressyr och det blev jaktkandaret för första gången och sporrar på på mig och han tog hjälperna jätte bra!! tänk att jag börjat inse att jag har varit alldeles för snäll med denna kille på fel sätt ...så nu behöver jag bara peta lite lätt med innerskänkel och jag har fått in i skallen att inte bredda handen utan istället ta och korta tyglarna och hålla ihop och istället ta ett understödjande tygeltag istället för att bredda för då läpper jag in hans inner bog...tänk vad lite ridlektioner kan hjälpa en från att bli hemma blind.


Lördag- Ute ritt blir det då en långritt tänkte jag till Borgen ...så synd att man inte har nån att rida med på dessa långritter:-( kan bli hoppning i dag också eftersom jag ska in på klubben och ha Drop -in ridningen där så han kanske får åka med in


Söndag - Tänkte att ev. åka in och hoppa lite...beror på ...kan bli utritt igen för det blir alldeles för mycket harvande på banan.... få se om jag kan ta med Vivas som hand häst kanske?...


Ja jag har Vivas här hos mig från klubben nu, han har ståt hos mig sen i onsdags. Han mår inte så bra i sin bakdel med lite vila och massage och promenader och en bra igångsättning så ska vi nog få till det. Jag valde att ta hem honom till mig då jag har en box ledig i stallet och det blir lättare för mig att hålla på med honom än att åka in på klubben varje dag. Sen har vi sån kö in på stallplatser så det löste lite andra bekymmer också med att jag tog honom.

Han verkar trivas bra här, rykt 2 ggr om dagen pyssel och kärlek kan bota de flesta arter:-))) Han tappar mycket päls!!så rykten är välbehövd.
  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards