BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Träning

Av Marlene Hedberg - 9 maj 2013 20:05

Igår så hade jag min ridtid kl.22.30 på kvällen så det blev ett natt pass:-) när vi kom dit så var det lite försenat så det resulterade i en timme senare:-( men men det är det värt att vänta på.

Mirco skötte sig fint i lastningen det tar typ 20 sekunder att last helt underbart.!  Hur som helst så fortsatte vi att jobba på att han ska bjuda fram till handen och det går framåt hela tiden sen har jag förståt att ribban läggs lite högre på perfektion när man rider för Katarina och det är bra men när man tycker det går bra så kommer hon med" vrid in foten ! ner med hälen!!! " men det är så det är att allt måste sitta ihop för att få till en bra ridning och kunna ge de rätta hjälperna vid rätt tillfälle.

Vi tränade att rida rakt på medellinjen och det gick faktiskt bra, jag satt helt rak i sadeln i högersvängen upp till medellinjen men vänster svängen där måste jag trampa ner i vänster stigbygeln lite mer och på med skänkeln i bågen in på linjen. ...sen var det rakt hela linjen :-) det kunde vi inte för ett tag sen då var det sluta öppna och massa konstiga saker som inte skulle vara där.

Alla hästar kan böja och skruva på sig men rakriktning är nåt bland det svåraste tycker jag, han har slutat bocka och tjurar inte lika mycket så ett hett tipps!!! vill inte hästen fram för skänkeln så rid med 2 piskar och piska på vid bogarna samtidigt som man lättar skänkeln från hästen ...för när inte hästen tar skänkeln fram så är det ingen mening att sitta och gräva med skänkeln och sporrar....

Summa sumarum för denna kväll var godkänt!!och han kämpar på för att förstå vad jag vill. (man börjar ha lite mer krav nu:-))  Vi var hemma rätt sent typ kvart i ett på natten!! så killen var trött i morse.-))  Inga filmer idag heller...få sen om jag får några av Maria snart:-))    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards