BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Skit väder!!

Av Marlene Hedberg - 4 september 2012 18:42

Ja jag hade tänkt att rida men....det blåser och regnar !! massor så det får vara för ikväll...tänk om man hade ett eget ridhus......och nu har vi inget ridhus vid klubben heller:-(( för det är stängt för närvarande...för farligt att vara där inne nu ..få se hur vi löser det?

Mirco har blivit förskyld ...det rinner ur båda ögonen och hans kiss luktar illa men jag tror att det är "dagis förskylning" som veterinärerna säger när det kommer in nya hästar i stallet så kommer de med sin bakterie flora och jag har varit inne på klubben så han har väl fått i sig lite basiller....

 
 
Ingen bild

Sofie

6 september 2012 07:33

Nu var det ju så att det var jag och Emilia som tagit tag och bokat elisabeth. Jag skulle troligen inte vara med och då var det bara du och hon som var anmälda och det var för få för Elisabeth att komma och hon ville veta så vi inte avkokade i sista stund. Så då var jag tvungen att välja hur vi sKulle göra och Jag och Emilia kom fram till att avvika.

Ja, sen menar jag det att pga att ni bor i Åsele har ni svårare att ta en iväg pga olika anledningen. I en stad när allt finns nära så gör det möjligheterna så mycket bättre. T.ex tar det inte lika lång tid att åka och träna och inte lika svårt att hitta barnvakt..

Alla har olika åsikter, men för mig är det viktigt med erfarenhet och meriter för enda tränare. Klart att grannen bredvid kam hjälpa en. Men jag kan också tycka att om en tränare inte har meriter av tävling, hur jag kan då lita på att den personen besitter tillräcklig kunskap för att jag ska betala för det?

Jag har aldrig sagt att vi är olika värda, alla har olika förutsättningar. Men jag anser att förutsättningarna inte är likA bra i Åsele, och det är min åsikt. Om ni som sagt inte delar en åsikten och tycker ni trivs jättebra och att ni kan utvecklas mycket av att bo där är det ju jättebra! Men jag känner inte att jag skullE göra de krav jag fått på tränare finner jag inte i Åsele..

Marlene Hedberg

6 september 2012 10:53

Jag vet att det var du som bokade henne:-) jag förklarade bara att hade vi väntat till dagen efter så stod det två namn till på listan:-)Sen har jag aldrig ifrågasatt dig med att du väljer att bo i Umeå och din ridning utan snarare stöttat dig!!Jag lägger mig inte i din och Jessicas diskution... sen märker man om ens häst går bra när du får hjälp av en tränare :-) givetvis är det bra om den har en meritlista eftersom det finns ju några att välja på...så är det så att man lämnar inte barna till vem som helst ...sen blir det inte lättare för att man bor i en stad med barnvakt ...sen behöver du inte förklara för mig ang tävling för jag har faktiskt tävlat en hel del när jag var yngre och jag vet att det är långa resor:-) men det väljer väl jag själv om jag vill åka och tävla med långa resor:-) Sen har jag aldrig sagt att förutsättningarna är lika i Åsele och Umeå..sen trivs jag jätteba i Åsele och skulle aldrig flytta nån annanstans,,,sen åter igen jag har aldrig påstått att du sagt att vi är olika värda utan det är min syn på ridningen när jag håller lektioner :-)

 
Ingen bild

Sofie

6 september 2012 07:39

Sen att alla behöver olika mycket hjälp, visst är det så. Men det spelar ingen roll på vilken nivå man rider så behöver man träna för andra. Hur mycket man tränar beror inte på hur mycket hjälp man behöver, utan beror på hur mycket vilja man har att utvecklas! Som sagt så tränar jag för min tränare 1-2 gånger i veckan och det beror inte på att jag är så dålig att jag behöver så mycket hjälp. Utan det beror på att jag har som mål att tävla på LA nivåer inom ett år och rida på godkända procent. Om inte jag har en tränare som kan hjälpa mig med mina problem så som att räta på sig, stänga händerna osv.. Det ser man inte själv när man rider...

Marlene Hedberg

6 september 2012 11:01

Jag har inte påstått att du är dålig på rida utan jag förklarade att JAG behövde inte rida för nån 2 ggr i veckan ...sen betalar jag inte pengar för saker som t.ex räta på sig och stänga händer osv...för vet jag att jag gör det så är man jag medveten om det och kan bättra mig...:-)som jag sa tidigare vi är alla olika edipage och behöver olika hjälp:-)

 
sofie

sofie

6 september 2012 11:11

Som jag tolkade det du skrev så uppfattade jag det som så. Då ber jag om ursäkt om det inte var så du menade :) Det jag menar med långa resor är främst träningar som jag och jessica pratade om. Som sagt så får man lite mer hjälp att rida för tränare än att räta på sig och stänga händerna, men du förstår kanske min poäng?

Det blev en betydligt större diskussion ang detta än jag tänkt. Jessica tycker jag låser sig vid andra saker än jag ens nämnt. Men men, sånt som blir!

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

6 september 2012 11:17

Jo det blev det:-)..men rätt kul ändå för alla tycker vi olika och det måste få vara så:-) sen kommer jag att börja träna för Ida nu när han kan åka i transporten det har varit det som har begränsat oss att åka:-)så jag tänker ta till vara på henne här i Åsele..så kanske det kan sporra mig till att tävla dressyr också sen behöver man dressyren för att kunna hoppa bra:-)

 
sofie

sofie

6 september 2012 11:23

Ja alla tycker olika, vi har olika mål och så måste det få vara :) Jag vet transporten har begränsat dig, men jag tycker att fler i Åsele ska ta tillvara på Ida. Hon är otroligt duktig och om folk visste hur stor hon är bara i Umeå! Man ska ta tillvara på kunskaper som finns en nära! Som sagt så har jag kompisar som tränar för Ida och som åker till Åsele för att träna när ida inte kan komma till Umeå. Så Ida är populär!

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

6 september 2012 11:25

Jo jag vet ju det:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards