BLOGGEN

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Regn

Av Marlene Hedberg - 26 augusti 2012 21:03

Ja ikväll när jag skulle rida så regnar det och regnar så då blev jag lat och hoppade faktiskt över det:-) men jag känner att jag har gjort mitt idag...arbetat hela dagen på klubben så det fick räcka.

Imorgon kommer Jessica hit med Hälge så det ska bli spännande vad Mirco tycker om det:-)  

 
 
sofie

sofie

27 augusti 2012 21:46

nej, han har fått lymfangit, igen... av ett litet snubbsår. Börjar bli så jävla less på att han aldrig är hel och frisk! Fortsätter det här får jag börja fundera över framtiden för oss..

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

27 augusti 2012 23:56

Ja det är ju inge kul när de skadar sig:-(

 
sofie

sofie

28 augusti 2012 08:29

Nä :( jag vill ju tävla och så. Men med en häst som är mer trasig än hel så går det ju inte..

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

28 augusti 2012 13:38

Jo jag förstår men han är som ung och då tar det ett tag innan han har ordning på sina ben:-)

 
sofie

sofie

28 augusti 2012 14:49

Ja men det är inte att han gör illa sig pga att han snubblar eller busar i hagen. Det är t.ex att han rullar sig och snuddar i en sten, eller går in i ngåra buskar och skär sig och pga detta får han lymfangit pga att han är så känslig.. Det håller inte i längden om det fortsätter. Har varken råd pga alla vet kostnader eller lusten att ha en trasig häst..

http://s0fiie.blogg.se

Marlene Hedberg

28 augusti 2012 18:09

Nä det förstår jag..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlene Hedberg - 13 februari 2018 18:33


Imorgon kommer häst tandis till Åsele så då bär det iväg med Mirco i transporten, Ace har kollat sina tänder redan när vi köpte honom i juni så han får hoppa över denna koll. Jasper hade så fina tänder sist så han får kolla sina nästa år. Idag så...

Av Marlene Hedberg - 10 februari 2018 21:05

Det var ett tag sen sist, hoppas ni saknar mitt skrivande :-) Köpte halm för några veckor sedan och vi har spån i halva boxen och halm i halva för att de ska ha något att plocka med hela tiden och är även ett bra grovfoder tillskott och fin i håret...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 23:15

Mirco gick bra ikväll med jakt Kandaret också men han blev stum och lite het av sig så när min tanke var att träna galopp fattning sen skritt och galopp igen... Då blev det till att lätta i handen mer i fattningen så han gick fram i galoppen sen halv...

Av Marlene Hedberg - 30 januari 2018 19:44

Igår lånade jag ett bett av en vän som jag tror Mirco kommer att gilla och så var det,, han stor trivdes och tog ett bra stöd Ikväll ska jag prova ett Beris bett av jaktkandar modell som jag även lånade,, ska bli spännande :-) Det känns bra att k...

Av Marlene Hedberg - 23 januari 2018 22:35

Nu är riktigt bra underlag på ridbanan men vi har skottat den varenda gång det snöat nu och den är perfekt! Som en hockey rink med sargväggar:-) Ikväll var jag iväg och köpte halm faktiskt här på norrstrand, nära och bra :-) Det var väldigt fin...

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards