BLOGGEN

Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Marlene Hedberg - 17 augusti 2012 21:42

Ikväll så fick Mirco sig träning i trav och galopp i löshoppningsbanan :-) körde lite uppvärmning i trav först men han ville ju som galoppa men då fick han lära sig att lyssna på komandona som vi kör i longeingen och han tyckte det var knepigt men det funka och han tyckte det va kul! Sen körde vi lite uppvärmning på små hinder sen sluta vi på 1 m unjefär lite högre kanske det var men han var duktig:-) sen fik han galoppträna ...5 varv runt ridplan i galopp sen trav i 2 varv sen galopp i 5 varv skritt i 1 varv och skritten var svårast för han ville gärna börja galoppera så körde vi det i 3 om gångar och han tyckte det var jobbigt...men det var faktiskt kul:-) så ska vi göra fler gånger för man tränar faktiskt bra ledarskap på det viset...och bra flås får hästarna. Jag kör lite så när jag rider ut också ..vi kör inte på tids intervaller utan jag har måttat upp sträcker som jag travar och galopperar i typ...1km trav 2 km galopp osv.....skritt pauser imellan,,,kul träning:-)

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards