BLOGGEN

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Marlene Hedberg - 13 augusti 2012 21:22

Mirco var en klippa idag:-) han gick fram över stock och sten och vi for en väg som Mirco aldrig har varit på tidigare.

första diket var det några stockar och lite lite vatten i..han stanna och kolla sen gick han igenom diket så duktig så:-) sen visste jag att det skulle komma ett ställe där det är sur mark och ett större dike och där stanna vi och han ville inte riktigt gå igenom det diket men vi ska dit igen och då ska jag ta med mig repet så jag kan stå en bit i från han så jag inte får hela hästen över mig när han väl bestämmer sig för att hoppa över:-) kul att fara på okända marker:-)Sen när vi for tillbaka så var det en stor vattenpöl på 3 m i diameter och den bestämde han sig för att hoppa över och det var världens grodhopp... jag hööll på att skratta ihjäl mig!!! ...tur att ingen ser en i skogen vad man håller på med:-)))

Tummen upp för killen ikväll:-)     

Av Marlene Hedberg - 13 augusti 2012 17:06

Nu har jag beställt hem en Globus clic i max vidd från sadelmagasinet så vi få se hur den passar, jag provade Sofies Globus turner och den låg jättebra på honom men jag tar med lite mer benstöd så då blir det en clic sadel:-) det är ju bara att skicka tillbaka om den inte passar:-)


Av Marlene Hedberg - 13 augusti 2012 14:38

Säljer min globus syntet sadel för den passar inte Mirco riktigt...den är med utbytbara koppjärn. jag har ridit i den 2ggr

17½ tum är den..Jag har det svarta och det gröna järnet..det gula har varit väldigt svårt att få tag på...sen har jag insett att den kommer inta att passa ändå:-( jätteskön sadel att rida i.

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards