BLOGGEN

Alla inlägg under juni 2012

Av Marlene Hedberg - 7 juni 2012 23:02

Ikväll så gick allt som smort på klubben och hästarna mådde bra och tjejerna som är där och hjälper till är så duktiga!!!Tack snälla ni!!:-)

Imorgon så är det ridning som gäller på Mirco,  är lite sugen på att åka in på klubben få se hur tiden bidar:-)om det går att genomföra:-) En bra dag igen!!!       

Av Marlene Hedberg - 6 juni 2012 11:02

Nu till morgon så har Hanna varit här och masserat Mirco och han njöt verkligen av den han gäspa och gäspa:-) han var inte spänd i ryggen längre utan det var hans gigantiska hals som var lite spänd men det var betydligt bättre än för 3 veckor sen:-) så jag fick lite tipps på hur jag ska göra för att lösgöra musklerna efter jag ridit så det var bra:-)

 

Så sadelbytet har gett effekt tror jag och det trodde Hanna också plus att massagen var välbehövlig:-) den kom som på beställning ....massage och sen en ny sadel som passa han:-) Nu ska jag äta sen iväg för att fira Sveriges dag med ponnyridning på Hembygdsområdet:-) 

Av Marlene Hedberg - 5 juni 2012 21:50

Idag kom ett lass spån från Vilhelmina:-) så nu har man spån ett tag till så det var bra...var på klubben ikväll och kollade till aktiviteterna där och det var folk som red och full rulle, så kul att se:-) Chinelle fick sig en ny grimma med ludd i rosa av mig, hon blev så fin:-) sen fick klubben några schabrak också ..sånna jag inte använder.

Mirco ska få sig massage i morgon bitti vid 9 så få se om jag hinner rida innan...tror inte det men...

Jag fick faktiskt ny hjulsidor att sätta på transporten på morsdag:-) blanda fina :-)) så den blev så fin

   

så nu ska det upp en logga på sidan och mitt namn...ja det kommer att bli kanon!!


Av Marlene Hedberg - 5 juni 2012 16:29

Det slog mig idag när jag var ut och red...tänk om man kunde fixa en terräng bana en lättare variant inne i sandtagen och i skogen runt om kring:-) det skulle vara rätt häftigt!! Det var en väldigt trevlig runda idag och Mirco tuta på i bra fart och jämn rytm sen red vi i kort galopp och tränade enkla byten på rak väg och det gick så där bra några gångers övande så gick det rätt bra:-) sen in på banan och kantra lite galopp och upp för sandvallar och ner för sandvallar!! det går att gloppera upp och ner:-)) en riktigt rolig runda idag. Imorgon så blir det bara en promenad efter massagen imorgon bitti för då kommer Hanna:-)    

Av Marlene Hedberg - 4 juni 2012 16:06

Ja jag är ledig i 2 veckor och en dag så det ska jag verkligen njuta av:-) det är en hel del att göra här hemma ...bla så är det ett köksbord som jag ska fixa annan färgton på lite åt det svarta hållet tror jag...har ej bestämnt mig än...med lackbets eller oljebets.

Av Marlene Hedberg - 3 juni 2012 10:15

Det blev en morgon ritt på skritt på lång tygel och han tar för sig mer i skritten nu med lång hals och långa kliv, mer än förrut så sadel sitter rätt bra på honom.

Hanna ska komma och massera honom igen på onsdagmorgon så det kan bara bli bättre:-) nu en kaffe och macka sen i väg på nästa ställe:-) sen jobb till kvällen.  

Av Marlene Hedberg - 2 juni 2012 21:35

Jobbat till 17.30 idag så man har inte hunnit med så mycket och jag vet inte när jag bara satt i soffan en kväll!! det är evigheter så så blir det ikväll:-) Mirco och Jasper fick sig bara en rykt ikväll för det är sånt skit!!väder stormar och regnar och jag har ingen lust att fara ut då och rida....vi ses på klubben i morgon :-)  

Av Marlene Hedberg - 1 juni 2012 23:31

I helgen jobbar man och det känns bra men få se hur det blir på söndag? man kanske måste rycka ut på klubben!! Jag vill verkligen att alla som vill ha klubben kvar försök att se det positiva i den och gör så att den kan vara kvar:-)för annars går det inte....jag kommer att kämpa och jobba för den och jag hoppas att vi är fler! jag har egna hästar så jag vet vilket jobb det är och vad det innebär:-) så alla NYA och GAMLA medlemmar kom å "hästa" på nere på klubben    

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards