BLOGGEN

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Marlene Hedberg - 8 juni 2012 22:12

Gud vad kul det är med att vara mitt i skogen och galoppera fram och hoppa över sånt som är i vägen:-)) så taggad var Mirco ikväll!! han tyckte det var as kul när jag drev på honom mot stockar och träd som låg på marken...jag vet inte vad som har hänt denna häst men har mognat på sig nått enormt i just terräng ridningen...inte lika farligt allt som ligger överallt. Förtroende ?? det är det som har vuxit fram mellan oss och det är en enorm känsla! visst håller ni med ? när man känner att det synkar perfekt mellan häst och ryttare då är det som fullländat..ändå har vi en bra bit kvar tills det blir riktigt bra :-) En lyckad ritt i skogen!! Vi träffade på en man som var ute och gick med sin hund och Mirco stanna en bit ifrån för att titta vad det var som kom på vägen ? och då kliver han in i snårriset med hunden och ska gå där inne och det prasslar och lever om där inne så Mirco undrade verkligen vad var det som försvann dit in??? varför gör hund folk på det viset?? jag har hund själv och jag skulle inte göra så men då är jag inte hästrädd heller och vet hur hästar tänker coh fungerar..de är flykt djur ochflyr om det är nått konstigt... men jag tror att de tror att de gör oss en tjänst med att försvinna in i skogen....jag försökte få kontakt med mannen men han bara gick??konstigt!! hunden gnällde och han fya?? Varför inte stå kvar på vägen och säga Hej!! för då hör ju hästen att det är en människa:-)) .täffa jag han fler gånger så ska jag försöka förklara för honom:-) Men det gick bra igen panik utlöstes:-)  

Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards