BLOGGEN

Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Marlene Hedberg - 14 juni 2012 10:57

Vad less man blir på detta regn!! jag kommer aldrig kunna bruka min ridbana förrän slutet av juli!! har funderat på att lägga ut en duk men måste kolla upp priser ..det är mycket som ska göras här på gården i sommar och man måste prioritera...stallet ska byggas om och dra vatten till så det går nästan före ridbanan:-) jag kan ju åka in 2 dagar i veckan och hoppa och dressyra:-)Jag ska kolla med ett företag i Lycksele som säljer denna duk.

Geotextil  

Geotextilier fungerar som effektiva barriärer mellan olika material t.ex en fin- och en grovkorning jordart. De kan också användas för att öka bärigheten i ett jordlager.

Användningsområden
Separation - vattengenomsläpplig barriär mellan olika material för att bibehålla markens bärighet
Filtrering - leda bort överskottsvatten för att behålla skjuvfastheten och därmed markens bärighet
Erosionsskydd - förhindra underminering av flodbanker och kustlinje
Armering - förstärkning av t.ex branta slänter



Presentation


Jag och Mirco:-)

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Norrstrandsstallet


Ovido - Quiz & Flashcards